קרדיט - Canva

מצד אחד חלק גדול מהנהגים לא תמיד מציית לתמרור שמצביע על המהירות המרבית המותרת בקטע הכביש הרלוונטי. מצד שני המשטרה מקדישה משאבים רבים לאכיפת עבירת נהיגה במהירות מופרזת, בין השאר בגלל שנוח יחסית לעשות זאת באמצעות מכשור מתקדם. אם קיבלתם דוח או זימון לתחנת משטרה כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני תעבורה, ועוד קודם לכן לקרוא את המידע בכתבה זו.

מהו העונש על נהיגה במהירות מופרזת?

* קנס של 250 ש"ח – אם החריגה היא עד 20 קמ"ש בדרך עירונית, או עד 25 קמ"ש בדרך בין-עירונית, העונש צנוע יחסית.

* קנס של 750 ש"ח וגם 8 נקודות – על חריגה של 21-30 קמ"ש בדרך עירונית, או 26-40 קמ"ש בדרך בין-עירונית. צבירת נקודות תעבורה רבות עלולה להוביל לפסילת הרישיון ל-3 או 9 חודשים.

* קנס של 1,000 ש"ח וגם 10 נקודות – בגין חריגה של 31-40 קמ"ש בדרך עירונית, או 41-50 קמ"ש בדרך בין-עירונית.

* פסילה מנהלית והעמדה לדין – חריגה של 41 קמ"ש ומעלה בדרך עירונית או 51 קמ"ש ומעלה בדרך בין-עירונית נחשבת לחמורה במיוחד. בהתאם במקרה כזה מתחדד הצורך בפנייה לעורך דין מומחה. חשוב לציין שעוד לפני המשפט קצין משטרה מוסמך לפסול את הרישיון ל-30 ימים.

האם המשטרה התנהלה בהתאם לכללים?

המשטרה אוכפת את עבירת המהירות המופרזת באמצעות מצלמות אוטומטיות (א-3), אקדחי לייזר (ובשמם הרשמי ממל"ז), ומכמונות ("דבורה"). גם תפעול המכשירים הנ"ל וגם תחזוקתם השוטפת מחייבים עמידה בכללים מסוימים. עורך דין מומחה לדיני תעבורה יודע לאתר כשלים בעבודת השוטרים, וכך להוביל לזיכוי והימנעות מעונש.

איך למנוע את פסילת הרישיון לפרק זמן ארוך?

העמדה לדין בגין נהיגה במהירות מופרזת עלולה להוביל לפסילת הרישיון לתקופה ממושכת, במקרה של הרשעה. בהתאם מומלץ לא להסתכן אלא להתייעץ עם עורך דין מנוסה. דרך פעולה אפשרית אחת היא כאמור איתור כשלים בהתנהלות השוטרים, ויש עוד דרכים שבהן איש מקצוע יכול לעזור לנהג שנחשד או מואשם בנהיגה במהירות חריגה. במשרד עורכי דין בוכובזה את סיילס כבר סייעו לנהגים רבים בנושא ספציפי זה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here