קרדיט - Canva

כל אדם עם חוסר בשיניים חולם על האפשרות להירדם ללא שיניים ולהתעורר עם פה מלא שיניים. השתלות שיניים הפכו בשנים האחרונות פופולריות אך אל לנו לשכוח שמדובר בהליך כירורגי לכל דבר. לטובת התקנת השתלים בחניכיים נדרשים פתיחה כירורגית של החניכיים, קידוח בעצם, החדרת שתל, תפירה של החניכיים. האזור עשיר בקצוות עצבים ובהתאם רגיש לכאב. השתלות שיניים אפשר לבצע תחת הרדמה מקומית או תחת הרדמה מלאה. ברוב המקרים הרדמה מקומית מספיקה. השתלת שיניים בהרדמה מלאה עולה על הפרק במקרים מורכבים בהם יש צורך בשתלים רבים, רקע של מחלת חניכיים קשה, חרדה דנטלית קשה, מטופלים שאינם מסוגלים לשתף פעולה עם הטיפול.

תיאור טיפול שיניים בהרדמה מלאה

השתלת שיניים בהרדמה מלאה מתבצעת בהמלצת הרופא המטפל. ההרדמה מתבצעת בדומה לזו של חדרי ניתוח, המטופל אינו מרגיש כל כאב ואינו מודע למתרחש. ביצוע ההליך מותנה בבדיקות רפואיות אותן המטופל נדרש לבצע, אישור מטעם רופא מרדים, נוכחות של רופא מרדים בחדר הטיפולים. הרופא המרדים מלווה את הטיפול כולו, התפקיד שלו הוא בהמשך מתן חומרי הרדמה בהתאם לצורך ומעקב אחר המדדים של המטופל. בתום הטיפול המטופל מועבר להתאוששות ומשוחרר לביתו לאחר מספר שעות.

באלו מקרים יבוצעו השתלות שיניים בהרדמה מלאה?

הרופא המטפל ימליץ על השתלת שיניים בהרדמה מלאה כאשר מדובר בתכנית טיפול מורכבת שכוללת יותר משתל אחד ולרוב גם השתלת עצם. במידה והעצם להשתלה נלקחת מאזור אחר בגוף הרדמה מלאה נדרשת. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה עולים על הפרק גם במקרים של חרדה דנטלית קשה שאינה מאפשרת את ביצוע הטיפול תחת הרדמה מקומית או טשטוש. אלרגיה לחומרים שמשמשים להרדמה מקומית תדרוש גם כן טיפול בהרדמה מלאה. אם אתם זקוקים לטיפול שיניים ואנכם פונים לרופא בגלל חרדה, חשוב שקיימים פתרונות לביצוע טיפולי שיניים גם במצבים של חרדה דנטלית קשה.

איך מתכוננים להשתלות שיניים בהרדמה מלאה?

לקראת כל הליך רפואי שדורש הרדמה מלאה יש לבצע בדיקות רפואיות על פי הנחיית הרופא המטפל והרופא המרדים. בין הבדיקות המומלצות לביצוע לפני הרדמה נמצא בדיקות דם, צילומי רנטגן, בדיקת אק"ג, מדידת לחץ דם. תקבלו המלצה על בדיקות נוספות בהתאם לרקע הרפואי שלכם. חשוב לעדכן את הרופא בתרופות קבועות שאתם נוטלים. צוות רופאי השיניים נדרש לבנות תכנית טיפול מסודרת ולקבוע את הסדר של הטיפולים בהתאם למצב השיניים והחניכיים. במידת הצורך הצוות יתייעץ עם רופא מומחה. הרופא המרדים יקבע את סוג חומר ההרדמה ואת המינון המתאים. כדאי להגיע אל הקליניקה ביום הטיפול לבושים בבגדים נוחים יחד עם מלווה שמסוגל להרגיע אתכם ולוות אתכם הביתה לאחר ההתאוששות. מרפאות מדארט מציעות למטופלים צוות מומחים, ציוד חדיש ומעטפת מרגיעה של אנשי צוות, מתבצעים בקליניקה על בסיס קבוע טיפולי השתלת שיניים בהרדמה מלאה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here