קרדיט: brit-mila.net

בהתאם ליהדות, על כל אב מוטלת חובת המילה של התינוק שלו וזאת כחלק מהחובות שלו כאב כלפי הבן שלו. כמובן שמרבית האבות אינם מעוניינים למול את הבן שלהם בעצמם ועל כן, הם  בוחרים מראש מוהל מומחה ומקצועי אשר יבצע את הטקס בצורה הטובה והבטוחה ביותר. חשוב לדעת כי כיום ניתן למצוא כמה סוגי מוהלים והם: מוהלים מוסכמים, מוהלים שאינם מוסמכים ורופאים אשר עורכים ברית מילה במסגרת עיסוק נוסף שלהם ולא כעיסוק עיקרי. אם אתם שואלים את עצמכם מהו ההבדל בין המוהלים השונים וכיצד לבחור את המוהל הנכון לכם, כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר הבא.

מיהו מוהל מוסמך?

מוהל מוסמך הוא למעשה מוהל אשר קיבל רישיון לעסוק בתחום זה מוועדה בין משרדית שמשותפת גם למשרד הבריאות וגם לרבנות הראשית. מוהל מוסמך הוא מוהל עם רישיון שכן, הוועדה המדוברת פיקחה על ההכשרה שלו הן מהצד הכירורגי והמעשי והן מהצד ההלכתי. מעבר לכך, מוהל זה חייב לעבור התמחות אצל מוהל מוסמך בעל ניסיון וכן לעבור בחינות רלוונטיות על מנת לקבל את התואר מוהל מוסמך. כמו כן, מוהל מוסמך הוא מוהל שמפקחים עליו באופן תמידי הוא נדרש לחדש את הרישיון שלו מדי פעם בפעם. אין ספק כי בחירה במוהל מוסמך מציעה לכם שקט נפשי מתוך ידיעה שטקס ברית המילה יתבצע בצורה בטוחה ועל ידי איש מקצוע שיודע כיצד לבצע את ההליך שלב אחר שלב בצורה הטובה והנכונה ביותר.

מוהלים לא מוסמכים- במי מדובר?

מוהלים לא מוסמכים הם מוהלים אשר הוכשרו על ידי מוהלים אחרים, אך הם אינם מצויים בפיקוח כלשהו של אף מוסד. בהתאם להוראות משרד הבריאות, אסור להעסיק מוהלים אלה בבתי החולים וכן אסור לתת להם את האפשרות לפרסם את עצמם שכן, מדובר על מוהלים ללא ניסיון או הכשרה מספקת והם יכולים לפגוע בבריאותם ובחייהם של תינוקות שעוברים אצלם ברית מילה.

מוהל רופא הוא רופא כירורג אשר לרוב הוכשר גם לבצע ברית מילה כמקצוע צידי ולא כמקצוע עיקרי. ניתן לומר שאם מחפשים מוהל שניתן לסמוך עליו, כדאי לבחור מוהל מוסמך ומומחה אשר יציג תעודות המעידות על כך שהוא אכן מומחה או ברופא מוהל. לא כדאי לבחור במוהל לא מוסמך לביצוע ברית מילה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here