קרדיט - Canva

במיוחד כשאנחנו נמצאים בצומת דרכים בו אנחנו מתלבטים האם לבחור באופציה אחת או אחרת וחושבים מה יקרה אם נבחר בכל אחת מהן, היינו רוצים כלי שיכוון אותנו. לפעמים זו לא התלבטות בין שתי אופציות אלא מצב בו הכל פתוח ואפשרי ואנחנו זקוקים למשהו או מישהו שימקד אותנו כך שנוכל לבחור את הצעד הבא בקלות רבה יותר. ניתוח גרפולוגי הוא דרך מצוינת להגיע לתשובות לשאלות שמטרידות אותנו. גרפולוגיה אינה קריאת העתיד אלא צלילה פנימה לעומקים של עצמנו ותרגום דברים מן התת מודע הבאים לידי ביטוי בכתב היד שלנו או בציורים. היכרות טובה יותר עם עצמנו תאפשר לנו להגיע בקלות רבה יותר להחלטה הנכונה.

גרפולוגיה: כלי רב תכליתי הרלוונטי למגוון תחומים

מה המשותף לרווק/ה המחפשים את האדם הנכון, לבעל עסק או מנהל משאבי אנוש בחברה וחוקר במשטרה? המשותף לכולם הוא האופציה להיעזר בגרפולוג המבצע עבורם ניתוח גרפולוגי שיסייע להם להבין דברים או להשיג מטרה מסוימת. מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש רבים בוחרים להיעזר במבחן גרפולוגי כדרך למיון מועמדים לעבודה, בין אם ככלי יחיד ובין אם כאחד מתוך כמה מבחנים או שלבי מיון. באמצעות כתב היד ניתן לבדוק את תכונותיו הדומיננטיות של הנבחן, חוזקות וחולשות. ניתן כך לא רק לבדוק האם הוא מתאים לתפקיד אליו הגיש מועמדות אלא גם לייעד אותו לתפקיד אחר. הגרפולוגיה היא גם כלי להתאמה זוגית. בחינת שני כתבי יד מאפשרת לבדוק האם מבינת תכונות אופי, צורת חשיבה וכו' יכולה להיות התאמה. עבור חוקר במשטרה הגרפולוגיה היא כלי משמעותי לזיהוי זיופים או לדעת האם חשוד מסוים אכן לקח חלק במעשה מרמה כלשהו.

ממסיבת רווקות ועד ליעוץ מעמיק

גרפולוגיה היא תחום מלא עומקים ורבדים אשר אפשר לקחת אותו למקומות שונים. ניתן להיעזר בגרפולוגיה לאבחון והשמה, לאימות חשדות בחקירה משטרתית (למשל באמצעות השוואה בין חתימות). גרפולוג יכול להיות עד מומחה בבית משפט. אדם אשר חש לא שלם, שיכול למצות את יכולותיו טוב יותר או נמצא בפרשת דרכים יכול באמצעות ייעוץ גרפולוגי לקבל הרבה מאוד תובנות והארות איך להמשיך מכאן. לצד העובדה שגרפולוגיה תחום מלא עומק ופרטים שיש להתמקצע בו ולהתנסות בו כדי לייעץ, ניתן גם להפוך אותו לתוכן קליל לאירוע. גם כאן, למרות שהוא מוגש בצורה קלילה, מעביר הסדנה או הערב חייב להיות גרפולוג מוסמך כי תחת הקלילות יש גם הרבה אחריות במה שנאמר על אדם על סמך כתב ידו במסגרת האירוע. גרפולוג מקצועי יכול לשלב בין ייעוץ מעמיק ופרטני לאדם, אבחון וייעוץ לחברות לבין העברת ערבים קלילים ומהנים בימי הולדת, ערבי גיבוש ועוד.

מאיה הראל היא גרפולוגית מנוסה העוסקת בתחום מעל 15 שנה. היא משלבת בין ייעוץ לבין העברת סדנאות וערבי גרפולוגיה מצחיקים וכיפיים. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here