קרדיט - Canva

לא מעט אנשים בוחרים לקשור את חייהם זה בזה ולהקים יחד בית משותף וזאת מבלי שנישאו זה לזו. כדי להיחשב ידועים בציבור, צריכים בני הזוג להוכיח שחייהם קשורים זה בזה ושהם מנהלים משק בית משותף. עניין השיתוף הוא חשוב כדי שבית המשפט יכיר בזוג בתור ידועים בציבור על כל הנובע מכך. לזוג  הנחשב ידוע בציבור כדאי לערוך אצל עו"ד דיני משפחה הסכם חיים משותפים והסכמי ממון בהם יוגדר אופן ההתנהלות הכלכלית שלהם בחייהם המשותפים וגם חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. ידועים בציבור רבים מקיימים חיי משפחה מלאים, כולל ילדים, ולכן מתבקש שדברים אלה יוסדרו באופן פורמלי.

מהן הדרכים בהן ניתן לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא חשובה ומומלצת מאוד. הדבר מקנה למצווה אפשרות לחלק את רכושו כפי שהוא רואה לנכון, כולל לאנשים שאינם קרובי משפחה. ישנן מספר דרכים לערוך צוואה. דרך ראשונה ומקובלת היא בכתב יד. המצווה כותב את הצוואה בכתב ידו. כאשר  עורכים צוואה כך מומלץ לעשות זאת בליווי עו"ד דיני משפחה שיוודא שדברים כתובים ברור ומנוסחים היטב כך שלא יתעוררו סימני שאלה כשיגיע הזמן לקיים את הצוואה. דרך שניה היא צוואה מודפסת בעדים. כאשר ישנם עדים בזמן עריכת הצוואה, הדבר יכול למנוע ספקות לגבי כשירות המצווה בזמן עריכתה. דרך שלישית היא עריכת הצוואה בפני רשות, כמו שופט, נוטריון או רשם הירושות. דרך נוספת היא עריכת הצוואה בע"פ, צוואת שכיב מרע והיא נעשית רק כשהמצווה נמצא במצב פיזי  שאינו מאפשר לו לכתוב את הצוואה בעצמו.

ילדים: הנושא הרגיש ביותר בהליך הגירושין

אין ספק שישנו הבדל גדול בין גירושין ללא ילדים לבין גירושין עם ילדים. אם בגירושין ללא ילדים הנושא המשמעותי ביותר הוא אופן חלוקת הרכוש (וגם בכך ניתן להקל אם עורכים הסכם ממון לפני הנישואים), כאשר ישנם ילדים הם הנושא הרגיש ביותר לשני הצדדים, כשהעניין המרכזי הוא משמורת ילדים. ישנו הבדל גדול בין מצב בו ישנו הורה משמורן והורה המקבל הסדרי שהייה עם הילדים לבין מצב של משמורת משותפת בה חלוקת הזמן המשותף עם הילדים, כמו גם מעורבות, קבלת החלטות וגם נשיאה בנטל ההוצאות היא שווה כמעט לגמרי. כאשר ישנו הורה משמורן הנושא ברוב ההוצאות השוטפות ישנה חשיבות רבה לקביעת המזונות שיגיעו לסכום גבוה יותר מאשר אם המשמורת היא משותפת ואז רק נדרש יישור קו בעיקר בשל פער במצב הכלכלי והשכר של כל אחד מההורים.

משרד עו"ד עודד פסקל מתמחה בכל הקשור לענייני משפחה ומתמקד בתחום זה. הוא מלווה את לקוחותיו בנושאים משפטיים שונים הקשורים למשפחה, החל מגירושין דרך הסכמי ממון ועד צוואות וירושות. למוזמנים ליצור קשר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here