קרדיט: unsplash.com

ככל שאדם מתבגר, כך מעברים הופכים עבורו קשים יותר, במיוחד כשהא צובר זיכרונות במקום מסוים. בגיל מבוגר ביתו של אדם מהווה חלק בלתי נפרד מהזהות שלו. עם זאת, לא תמיד המגורים באותו בית עד הרגע האחרון הם מתאימים. כאשר בן או בת הזוג נפטרים וקשיש נותר לבדו, כדאי לחשוב על מעבר למסגרת עוטפת ותומכת אשר יש לבחור את סוג המסגרת בהתאם למצבו הפיזי, המנטלי והרגשי של הקשיש ולפי יכולת התפקוד שלו. אם מדובר למשל על בתי אבות בשרון, אפשר למצוא סוגים שונים של בתי אבות או אפילו מסגרות של דיור מוגן שמתאימות לאנשים עצמאיים שרק רוצים מסגרת חברתית או את האפשרות לקבלת שירותים מסוימים במידת בצורך. פעמים רבות ילדים להורים קשישים נתקלים בהתנגדות מצידם למעבר למוסד, בין אם בשל סטיגמות שליליות ובין אם בשל קשר למקום המגורים הנוכחי. חשוב לעשות את הדברים בעדינות עד לקבלת הסכמה והבנה מצד הקשיש.

איך לבחור את המקום המתאים

לאחר שקיבלתם הסכמה או לפחות הבנה מצד ההורה שמעבר למוסד כלשהו הוא צעד כדאי שרק יהיה לטובתו, חשוב שייקח חלק בבחירת המקום. גם כאשר מדובר  על בית אבות סיעודי בגלל מגבלות תפקודיות של הקשיש, הדבר עדיין לא אומר שהוא אינו חושב בצלילות או לפחות יכול להביע את רצונותיו. חשוב לקחת גם את דבריו בחשבון אך שהם לא יהיו שיקול יחיד. כאשר אדם נמצא במצב סיעודי יש לקחת בחשבון גורמים שונים אשר יחד מרכיבים את הטוב ביותר עבורו. כדאי לבחור  מקום שיהיה קרוב אליכם כך שתוכלו לבקר אותו, מקום בו יהיה קל יחסית לצאת החוצה לנשום אוויר, מקום שיש בו נגישות גבוהה גם לכיסאות גלגלים וכמובן שחברי הצוות בו עושים עליכם וגם על ההורה העומד להיכנס לאותו בית אבות רושם טוב המשלב בין מקצועיות ליחס אישי.

לעבור את התהליך בעזרת חברה המתמחה בנושא

התאמת בית האבות הטוב ביותר עבור אדם מסוים אינה עניין פשוט, במיוחד ככל שמצבו הוא מורכב יותר. כל עוד מדובר על אדם עצמאי אשר מעוניין בעצמו לעבור לדיור מוגן הדברים יהיו פשוטים יותר וגם מגוון האופציות יהיה רחב יותר. ככל שמצבו של אדם מורכב כך צרכיו יהיו רבים יותר ומגוון האפשרויות יצטמצם. חברה המתמחה בתחום ומלווה אתכם לאורך כל הדרך ללא ספק תוריד מהכתפיים שלכם עומס רב. חברה כזאת תערוך השוואות בין מקומות ותציע את האופציות המתאימות על סמך היכרות איתכם ועם ההורה וגם תלווה אתכם בתהליך הכניסה וההתאקלמות.

גולדן אייג' היא חברה המתמחה בתחום ומלווה קשישים ואת ילדיהם בבחירת המקום הטוב ביותר להמשך החיים, מקום שייתן מסגרת בטוחה, חיים נוחים וגם שמחה לכולם. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here