הכירו כיצד מתבצעת הדפסה על חולצות וכיצד מומלץ לבחור אותה

במאמר זה נלמד כיצד מתבצעות הדפסות על חולצות ובסיום – נסיק כיצד מומלץ לבחור הדפסה זו. בראשית דברינו נמנה מהם הרכיבים הנדרשים לביצוע ההטבעה, תוך נגיעה במספר חומרי גלם באמצעותם ניתן להדפיס. אנו נראה שלכל חומר גלם תכונות אחרות, המשפיעות באופן ישיר על איכותו של הדיוקן המוטבע.

מדפסת

יכולה להיות מדפסת הדפסת דיו או אחרת. המדפסת אחראית להפקת הדיוקן המודפס אשר הוטבע על חומרים שונים. הוא יכול להיות מוטבע על נייר הדפסה דיגיטלית, וחומרים שאינם נייר אשר ניתן גם להדפיס עליהם וגם להטמיע אותם על החולצה לאחר מכן.

פלוטר

מכשיר חיתוך בעל עין אלקטרונית. מכשיר חיתוך זה משמש להפרדת הדיוקן שהודפס על המשטח של חומר ההדפסה. ההפרדה נדרשת לפני ההטמעה של הדיוקן על החולצה.

חומרים להדפסה

ליבת נושא ההדפסה על החולצות. אלו הם חומרים שבחלקם מוזרק דיו ועל חלקם מודבקים אובייקטים לפני העברתם לחולצה. מניין החומרים הוא:

  • פלוק – חומר בעל מרקם חלק עם נטייה להכהות צבעים. ההדפסה נעשית ישירות מהמחשב – אליו. לאחר מכן חותכים את החלקים שלא שייכים לדיוקן עם פלוטר ומטמיעים על החולצה.
  • פלקס – עובד באופן דומה לפלוק אך שונה בהרכב הכימי שלו. הוא בהיר יותר ובעל נטייה להתמזג עם חולצות בעל מרקם בהיר.
  • נייר הדפסה דיגיטלית – נייר המשמש להדפסה דיגיטלית. יתרונו: הוא לא מוגבל בצבעים ולא נעשים אילוצי גוון גם אם מדובר בגוון נדיר בתחומים כמו פלוק ופלקס. החיסרון: הוא יותר חשוף לדהייה, בייחוד אם מדובר בחולצה כהה.
  • נייר טרנספר – נייר מיוחד במינו המשמש להדבקת אובייקטים לפני הטמעתם על החולצה: ניתן להדביק אבנים זעירות ודקות, ורצועות משי שטוחות המודפסות בדיו פלסטיסול.

מכשירי חום ולחץ

מכשירים המבצעים את ההטמעה של הדיוקן על החולצה. העבודה איתם נעשית במשנה זהירות בשל הטמפרטורות הגבוהות, ומאידך חייבת להיות מדויקת, ישרה וללא פגם.

בחירת הדפסה על חולצות

הדפסה על חולצות בוחרים בהתאם לסוג החומר, שכן ניתן להפיק את אותו דיוקן בכל החומרים, השאלה מה תהיה השרידות שלו וכיצד הוא מפורש מבחינה ויזואלית. כך, למשל, הדפסת יצירת אומנות בפלוק מבליטה אותה על פני החולצה, אבל אם גם לצבע החולצה יש משמעות (למשל בדיוקן של גלי ים או ענני שמים) רצוי לבחור בשיטה אחרת, כמו פלקס או אפילו הדפסה דיגיטלית.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here