Credit: Pixabay.com

כולנו מודעים בשנים האחרונות ללא מעט בעיות וקשיי לימוד שאנשים סובלים מהן. אומנם זה נכון שהיום יש נטייה מרובה יותר לבצע אבחונים שונים לילדים הסובלים מבעיות שונות, אך בעבר זה לא היה כך. אם אתם חושדים שגם הבן שלכם סובל מקשיים כאלה ואחרים בלימודים, בהחלט יכול להיות שאם יעשו לו אבחון, יגלו שיש לו דיסגרפיה. מדובר על בעיה נפוצה שקשורה לכישורי הכתיבה. זו הפרעה התפתחותית-קוגניטיבית אשר ברוב המקרים נגלה אותה כבר בשלבי הילדות המוקדמים. כלומר, בשלבים שבהם כולנו לומדים לקרוא ולכתוב. עם זאת, בהחלט ניתן לראות גם לא מעט אנשים מבוגרים שבזמנו לא עשו להם אבחון ולמעשה גם הם סובלים מהבעיה. זה נשמע לכם מוכר ואתם רוצים לעזור לבן שלכם בצורה הטובה ביותר? פנו אל מכון זרחין ותראו שלא תצטערו על כך בהמשך הדרך.

איזה סימנים יש ללקות כמו דיסגרפיה?

בבואנו לדבר על דיסגרפיה, צריך להבין מהן הנורות שצריכות לעורר את החשד שלכם, ההורים או המורים. למשל: אם הילד כותב בכתב יד לא קריא, בהחלט יכול להיות שהוא סובל מהבעיה הזאת. בנוסף, אם הוא כותב ועושה ריווח לא עקבי בתוך המשפט, זה בהחלט יכול להעיד על דיסגרפיה. קושי משמעותי שמורגש בכתיבת חיבורים יכול להעיד על הבעיה וגם אי יכולת לכתוב וגם לחשוב בו-זמנית יכול להדליק נורה אדומה. ככל שתהיו ערים לסימנים האלה יותר, תוכלו לזהות את הבעיה מוקדם יותר וכך לעזור לילד שלכם בצורה יותר יעילה וטובה.

כך תעזרו לילד להיפטר מהדיסגרפיה

בעבר, כאשר כל הנושא של לקויות הלמידה רק החל לתפוס תאוצה ולהיות מדובר, הגישה הייתה שניתן לסייע לילדים להתמודד עם הקושי בעזרת כלים שונים. למעשה, ברוב המקומות זו עדיין הגישה המקובלת. לעומת זאת, אם תפנו אל מכון זרחין, אתם תראו שאפשר גם אחרת. כאן הגישה היא שלא רק שאפשר לעזור לילד, אלא גם אפשר לפתור את הבעיה מהשורש. זה נכון לגבי דיסגרפיה, דיסלקציה ועוד אינספור בעיות אחרות שקשורות ללקויות למידה. רוצים לעזור לילד שלכם בצורה הכי טובה שאפשר? חייגו למספר: 050-420-0291.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here