קרדיט: freepik

בשנים האחרונות המודעות לאנשים עם לקויות למידה ההולכת וגדלה, ויש יותר ויותר אנשים צעירים וילדים שמבקשים לקבל אבחון מקצועי כדי לזהות האם גם הם סובלים מלקויות למידה. רגע אחד לפני שאתם פונים לאנשי הצוות המקצועיים של מכון זרחין כדאי להבין מה הן לקויות למידה, ואיך אתם יכולים להתמודד עם החשדות ועם האבחון בצורה המקצועית ביותר, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

מה בעצם מגדיר לקויות למידה?

לקויות למידה הן קבוצת בעיות שיכולות להיות בעיות התנהגותיות, קוגניטיביות, לימודיות וחינוכיות. הבעיות הללו מאפיינות ילדים בגילאים צעירים, והן נמשכות במידה מסוימת לאורך כל חייהם. יחד עם זאת, אם יוצרים מערכות תמיכה והתמודדות שיטתית, אפשר לצמצם את ההשפעה של לקויות הלמידה על חיי היומיום ולהצליח להגיע להישגים האישיים והלימודים שאתם רוצים לכבוש.

איך מזהים לקויות הלמידה?

כדי לזהות אדם שמתמודד עם לקויות למידה צריך להסתכל על כמה פרמטרים שנקבעו על ידי פסיכולוגים במחקרים מקצועיים. הפרמטרים נבדקים במדד הזמן, מה שאומר שאם אתם חווים רק חלק מהפרמטרים או שאתם מתמודדים איתם במשך תקופה יחסית קצרה, יהיה צורך להמתין כדי לראות האם יש המשכיות או שינויים לפני שמקבלים החלטות. בכל הנוגע אל הפרעות קשב וריכוז ילדים רבים מתקשים להתמודד עם משימות פשוטות לכאורה כמו קריאה, כתיבה, וכמובן היכולת לשבת בשקט בכיתת הלימוד ולהתרכז. לכן, על מנת לאבחן בצורה מדויקת את הקושי של הילד יש לבצע אבחון מקצועי, וזאת בשביל להבין בדיוק איזה סוג של לקות למידה מאפיינת את ההתנהגות שלכם או של הילד שלכם.

איך מתמודדים עם האבחון של הילד שלכם?

השלב האחרון והחשוב ביותר בדרך שלכם להתמודד עם אבחונים של לקויות למידה או בעיות קשב וריכוז הוא שיתוף של גורמי המקצוע, גם בבית הספר אבל גם בתחום הרפואה. צריך לתת לאנשי המקצוע את הזמן לקרוא את האבחון, להבין מה הן הנקודות העיקריות של המאבחן, ואילו המלצות המאבחן מציג לפניכם. מכאן ואילך, בניית תוכנית הטיפול הרלוונטית לכם או לילד שלכם תהיה קלה ואינטואיטיבית הרבה יותר, כך שאתם תוכלו לקבל סיוע מקצועי לאורך כל שלב בדרך.

אנשי הצוות של מכון זרחין מבינים עד כמה מאתגרת היא העבודה עם ילדים שיש להם לקויות למידה, ולכן אנחנו עושים הכל כדי להציע לכם גם פתרונות פרקטיים, אבל גם דרכים יצירתיות להתמודד עם הקשיים הנובעים מהאבחנות לפרטים נוספים וליצירת קשר עם אנשי הצוות המקצועיים של המכון, ניתן לפנות למספר הטלפון: 0504200291.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here