מה זה באמת אומר אופני הרים?

קטגוריית אופני ההרים התפתחה מאוד בעשורים האחרונים, יש כמה סוגי אקסטרים ולכל סוג אופניים משלו. כיום לבחירה יש משקל גם בכיס וגם בבטיחות, אז מה אנחנו חייבים לדעת?

השלדה

רוב האופניים הם בעצם שלדת הברזל המחזיקה אותנו. השלדה עשויה בדרך כלל מפלדה או אלומיניום ומידי פעם תשמעו גם את המילה "קרבון" שהיא שילוב של כמה מתכות יחדיו היוצרות חומר קל מאד. המחירים כמובן עולים בהתאם.

זנב קשיח (ז"ק)

זהו סוג ראשון של שלדת אופניים אשר המזלג הקדמי כולל את משכך הזעזועים. תפקידו הוא לשכך את המכות כדי שהכידון יישאר יציב ותפקידו השני הוא לקבע את האחיזה של הגלגלים בקרקע. בין הגלגל האחורי לשלדת האופניים אין דבר המשכך את הדרך ולכן סוג זה נקרא "זנב קשיח". סוג זה מיועד לרכיבות ארוכות יותר מכיוון והדיווש בו קל.

שיכוך מלא (ש"מ)

זהו הסוג השני של שלדת האופניים אשר הגלגל האחורי בשיכוך עם שלדת האופניים. זהו סוג למתקדמים יותר המיועד לשבילים מפותלים מלאי אבנים ומורדות, סוג זה כמובן משכך את הדרך ברמה טובה אך גם הופך את הדיווש לקשה יותר.

אז מה כדאי לי?

ממתחילים למתקדמים יש שלבים מאד ברורים בבחירת אופני הרים. אם בדרך כלל מתחילים מאופני פלדה, הזולים יותר, השלב הבא הינו לעבור לאופני אלומיניום הקלים בהרבה. מעבר מזנב קשיח לשיכוך מלא, שלדת השיכוך המלא יכולה להעמיס על עצמה עול נוסף ולכן איתה ניתן לאבזר את האופניים שלכם בהמשך.

מה עם הכסף?

מחירי אופני הרים נעים בין 700-30,000 שקלים. המחיר הנמוך עבור מתחילים ובדרך כלל לנער השוקל פחות ממבוגר. כמובן שמדובר על אופניים לא ממותגות. המחירים עולים ע"פ החברה, מתכת השלדה, סוג השלדה והאביזרים הנוספים.

לפני שאתם מחליטים מי יהיו האופניים הראשונות שלכם או לאילו אופניים כדאי להשתדרג, חשוב שתרכבו על האופניים לפני הקנייה, לוודא כי אכן הם תואמים לגובה, למשקל ולמבנה הגוף שלכם. כשאתם בוחרים את האופניים חשוב גם לדעת לאיזו מטרת רכיבה אתם פונים, כך המוכרים יוכלו לכוון אתכם היטב. שתהיה רכיבה מהנה ובהצלחה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here