נגה קפ, מנהלת שותפה ב- i3 Equity Partners וטום סטרודבק, דירקטור ב- Global growth Hub ומנחה הפאנל | קרדיט: צילום יח"צ

במסגרת יום החדשנות הישראלית בכנס  Gitex  בדובאי, אשר התקיים לפני מספר ימים, עסק אחד הפאנלים הבולטים ביזמות כמנוע צמיחה קריטי לכלכלה, חדשנות ושגשוג. משתתפי הפאנל נתבקשו לתאר ולהדגים כיצד אומה יכולה להגדיל פרודוקטיביות ולטפח יזמות במטרה לשפר את רמת החיים של התושבים, וכיצד ניתן לקדם צמיחה כלכלית מכלילה ומקיימת באמצעות התפתחות טכנולוגית.

בין הנושאים שנידונו בהרחבה בפאנל היה הנושא של שוויון הזדמנויות וגיוון תעסוקתי. נגה קפ, מנהלת שותפה ב- i3 Equity Partners אשר הוזמנה להשתתף במשלחת קרנות ההון סיכון לדובאי, דברה על קבוצות שמודרות  מעולם ההייטק והעסקים  כמו למשל ערביי ישראל, חרדים ואפילו נשים. כחברת הוועד המנהל של הארגונים צופן ומונא  ספרה קפ כיצד לפני 10 שנים בתעשיית ההייטק בישראל נמצא רק ייצוג של קבוצה אחת בחברה הישראלית ואילו בשנים האחרונות מתחילה מגמה של שינוי. "זירת ההייטק פורחת אבל בו בזמן אנחנו מפסידים טאלנטים. כך, במקום ללכת למזרח הרחוק ולחפש שם טאלנטים הבנו שיש לנו בחברה הישראלית מגזרים שלמים שאינם חשופים להייטק ואותם צריך לקרב, שכן במהלך כזה טמון פוטנציאל של win win."

"אם הישראלים היהודים מייצרים רשת קשרים ענפה במהלך השירות הצבאי וזו הולכת איתם הלאה אל חיי העבודה הרי שמגזרים שאינם משרתים בצבא מודרים מהרשת הזאת. גם האם הערבייה קרוב לוודאי נהגה עד לא מזמן לומר לילדיה לכו תלמדו רפואה, עריכת דין, אולי רוקחות או הוראה אבל וודאי שלא מתמטיקה ומחשבים" אמרה קפ, "ואנחנו באמצעות עמותת צופן ומונא באים לשנות את זה מתוך תקוה שבעוד 10 שנים כבר לא יהיה צורך בעמותות כאלה."

"עוד חשוב לזכור כי האוכלוסיה הערבית בישראל רוצה לעבוד בסמוך לערים ולכפרים בהם היא מתגוררת, מרביתם לא יבואו לתל אביב בשביל להצטרף לסטארט-אפ. אבל דווקא בישראל יש מודעות לנושא, גם הממשלה מעניקה הקלות במיסים לארגונים שמקימים מפעלים ומרכזי פיתוח בפריפריה, כמו למשל אינטל שכל מרכזי העבודה שלה בישראל שוכנים בפריפריה."

נגה קפ על רקע הנוף הווגאסי של דובאי | קרדיט: צילום יח"צ

בפאנל שהנחה טום  סטרודבק, דירקטור תוכניות השקעה וקרנות בחברת  Global growth Hub באנגליה, השתתפו גם  איזי רפפורט, יזם עם אג'נדה חברתית,  מייסד ומנכ"ל  Empower Africa אשר הקים רשת עסקית באפריקה, במטרה לחזק את המעמד של המגזר הפרטי דרך יצירת קשרים הדדיים וארוכי טווח עם המגזר הממשלתי והמגזר השלישי. רפפורט תאר בפאנל כיצד החברה שלו מנגישה טכנולוגיות מכל העולם, אבל בעיקר מישראל ומארה"ב, לטובת תושבי  אפריקה, בתחומים שונים, במטרה לשפר את רמת החיים שלהם ולהשוותה, ככל שניתן, לרמת החיים בעולם המפותח.

עומר חאסן, שותף מנהל ב- MENA Technology Fund, קרן הון סיכון בריטית ויזם המשלחת  לכנס Gitex בדובאי  דיבר על הניסיון שלו להביא יזמות למדינות במזרח התיכון וליצור קשרים עם סצנת היזמות  בלונדון ובאנגליה כולה.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here