קרדיט - Canva

אם הרופא רשם לכם כדורי הרגעה מכל סיבה שהיא, ואתם משום מה לא אוהבים את הרעיון, יש מצב שאתם צודקים. למרות שכיום מרשמי כדורי הרגעה הופכים להיות נפוצים במיוחד, וכבר מזמן שאין להם את הסטיגמה הבלתי נעימה שהייתה להם אי פעם לפני לא הרבה שנים, מתברר לאט לאט שלצריכת כדורי הרגעה עשויים להיות נזקים משמעותיים שעלולים לסבך את הצורכים אותם יותר מן הסיבה שגרמה לרופא שלהם לרשום להם אותם. כדי להבין את הסיבה לכך, נעזרנו במומחים של מכוני מכורים לחיים, מרכז גמילה מומלץ, מקצועי, אשר זוכה להערכה רבה מכל גורמי המקצוע בתחום, שמענו על התמכרות לכדורי הרגעה ומה אפשר לעשות, ובעיקר- איך אפשר למנוע מראש מצבי קיצון מעין אלו. כל מה שאתם צריכים לדעת על כדורי הרגעה.

התמכרות לכדורי הרגעה- יש דבר כזה

על הרבה דברים כבר שמעתם, ייתכן שמשהו מן המידע לגבי התמכרות לכדורי הרגעה חדר גם לאוזניכם, אולם סביר להניח שלא ביססתם הרבה דעות לגבי מושג עלום ולא מדובר זה. אבל מסתבר שזה חשוב לכל אחד. כדורי הרגעה משפיעים על המוח, וזה עשוי לגרום להתמכרות בצריכה ארוכת טווח. התמכרות נוצרת כאשר המוח מגלה חומר מסוים שמעניק לו תחושה טובה, ולכן הוא גורם לאדם לחוש צורך מוחשי ובלתי נשלט לצרוך עוד מהחומר הזה. כדורי הרגעה שמיועדים לטפל במצבים בהם האדם נמצא בסבך תחושות בלתי נעימות, כמו דיכאון, חרדה, תקופות לחץ, ועוד, עשויים לגרום למוח להתמכר אליהם. גמילה מכדורי הרגעה עלולה להיות ארוכה ומייגעת.

יש פתרון אחר?

יש בהחלט. טיפולים פסיכולוגיים, שיחות טיפוליות, וכל מה שעושים אנשי מקצוע מתחום הנפש, ללא הסתמכות על כדורים, עדיפה תמיד כדי למנוע מצבים בהם האדם לא יצליח לצאת מן הלופ של ההתמכרות לכדורי ההרגעה. אנשי מקצוע רבים בתחום שבעבר המליצו ללא חשש וללא הגבלות על כדורי הרגעה שונים, כיום נמנעים מלהמליץ על כך, ובוודאי שלא באופן גורף. במקרים בהם הפסיכולוג או הפסיכיאטר מגלה צורך משמעותי בצריכה של כדורי הרגעה, הוא ישלב אותם תמיד בהליך טיפולי במסגרת פגישות בחדר המטפל, עיקרי הטיפול יהיו השיחות שיעמיקו כדי להגיע ללב הקושי הנפשי ולהרגיע אותו, כאשר התרופות משמשות כתמך לטיפול ולהצלחתו, ואינן מבססות את תחושותיו של המטופל. אולם עדיין קיימים מצבים בלתי נמנעים או כאלו שנגרמו מטעויות מינון.

אם אתם חוששים שאתם זקוקים לנו- אל תהססו לפנות אלינו, בכל דרך שתבחרו, אנו כאן למענכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here