קרדיט canva

ישראל היא מדינת הגירה אשר קולטת אליה מהגרים מכל רחבי העולם. עם זאת, ישנו תנאי בסיסי מאוד לכך שאדם יוכל להגר, לקבל במהירות מעמד תושב קבע ולאחר מכן אזרח: הוא צריך להיות יהודי. במסגרת חוק השבות, יכול אזרח זר שהוא יהודי להגיש בקשה לאזרחות ישראלית אשר רק במקרים חריגים תיענה בשלילה. אותם מקרים יכולים להיות עבר פלילי אוז זיהוי רצון להזיק למדינה בכלל או לאזרחים ספציפיים. בסמכות שר הפנים לקבוע עבור אלה שהם מסורבי עליה ואפילו כניסה לישראל. רוב היהודים כאמור מתקבלים בקלות, כולל סל קליטה המקל עליהם להשתלב. עבור אזרחים זרים שאינם יהודים הדברים מורכבים יותר.

איך לקבל אזרחות ישראלית דרך נישואים עם ישראלי

דרך אפשרית ושכיחה יחסית עבור זרים שאינם יהודים להשתלב בישראל היא קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין. כאשר אותם זרים  נשואים לאזרח ישראלי או מקיימים עימו יחסי זוגיות מלאים הם יהיו בסופו של דבר זכאים לאזרחות. עם זאת, הדרך לכך היא ארוכה ומורכבת.

במשך זמן בישראל למדו לזהות האם נישואים הם פיקטיביים למטרת קבלת אזרחות בלבד או האם אלה נישואים אמיתיים מתוך אהבה. לכן, קבלת האזרחות מתוקף זוגיות ואף נישואין לישראלי כפופה לתנאים. במשרד הפנים יבקשו לראות חוזה שכירות כדי לברר אם הם באמת חיים יחד. ייערכו ראיונות של בני הזוג ביחד ולחוד והבדיקות יתבצעו על פני תקופה של כחמש שנים. אפילו הבאת ילד לעולם לא מקנה אזרחות באופן אוטומטי כך שנדרשת הרבה מאוד סבלנות והתמדה בקשר.

השגת סטטוס ואזרחות

כאשר הראיות נמצאות, המסמכים נאספים, זה הזמן להירשם לבדיקה קונסולרית בשגרירות ישראל ולהגיש בקשה לקבלת מעמד בישראל. הקונסול יבדוק את הדיוק של כל הנתונים שסופקו. חשוב לא לסלף מידע או להסתיר וחשוב להיות מוכנים לשאלת שאלות רבות. חשוב גם להביא את כל המסמכים הנדרשים. כאשר ישנם מסמכים חסרים יינתן אמנם זמן כדי להשלימם אך חבל על כל רגע שיתבזבז בדרך להשגת המטרה.

עורך דין המומחה להגירה וקבלת אזרחות יוכל לייעץ לפני כן ולתת הנחיות מפורטות ביותר כיצד להתנהג במהלך ראיון עם הקונסול, כמו גם לדאוג לכך שכל המסמכים יהיו בידיכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here