בחירת מכונות ריתוך – מה הם הפרמטרים?

ריתוך היא פעולה שצריכה להתבצע בצורה מאוד מדוייקת על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. הריתוך אמנם מבוצע עם פיסות ברזל ומתכת, אבל עבודת הריתוך עצמה היא עבודה מאוד עדינה, מאוד מדוייקת וחייבת להתבצע בצורה מאוד מקצועית. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל ריתוך הוא סוג הרתכת ועוצמת הזרם שלה. מכונות ריתוך שונות מגיעות בגדלים שונים ועם עוצמות שונות. ישנן רתכות המתאימות יותר לריתוך תעשייתי בהיקפים גדולים, לעומת רתכות אחרות המתאימות יותר למשימות ריתוך ביתיות קטנות.

עוצמת זרם מינימלית ומקסימלית

באופן עקרוני, כאשר אתם בוחרים מכונות ריתוך, אתם רוצים לבחון את עוצמת הזרם המינימלית ועוצמת הזרם המקסימלית שיודעת הרתכת לייצר ואת סוגי האלקטרודות שיודעת הרתכת לעבוד איתן. כמובן שבדיקה של ענייני איכות, מותג, מחיר וכדומה הם חלק מהתהליך כמו בכל תהליך של רכישת מוצר כלשהו, אבל בהיבט המקצועי של בחירת רתכת, שני הפרמטרים הללו הם שני הפרמטרים הייחודיים שאותם אתם רוצים לבחון. לכל רתכת יכולות שונות, ורתכות שונות עלולות שלא להתאים למשימות ריתוך שונות שאולי הן בדיוק המשימות שאתם רוצים לבצע.

התאמה של הרתכת לסוג המתכת ומשימת הריתוך

באופן עקרוני, כמה שיותר גדול יותר טוב, זה לא משפט שתופס בעולם של מכונות ריתוך. רתכת גדולה מדי שאיתה מבצעים ריתוך קטן עם מתכות דקיקות, יכולה לגרום לניקוב של המתכת בקלות רבה, וכמובן שלא להעניק את הערך המרכזי הנדרש של חיבור המתכת. מתכת שיודעת לעבוד עם אלקטרודות ברזל בלבד, לא תסייע לכם כאשר אתם צריכים לבצע ריתוך של נירוסטה או אלומיניום וכדומה.

בחירה בסיוע איש מקצוע

בכל מקרה, בבחירת רתכת, כדאי לבצע את תהליך הבחינה של האפשרויות השונות בסיוע איש מקצוע המכיר את התחום ויכול לסייע לכם להכיר את כל האפשרויות העומדות בפניכם, וכן להכווין אתכם בהתאם לדרישות האישיות שלכם, ולסוג משימות הריתוך שאותן אתם רוצים לבצע, זאת תוך שמירה על רמת גמישות כמה שיותר גבוהה, כך שהרתכת תוכל לשרת אתכם בעתיד עבור משימות נוספות שאולי אינן עומדות כרגע על הפרק, אך תהיינה רלוונטיות בעתיד.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here