הדר ברוקנשטיין ממליצה על קבוצות רכישה
קרדיט freepik

כמעט כל אחד רוצה להיות בעל דירה שכן הנדל"ן בשנים האחרונות הפך להיות אחד מהדברים שהערך שלו רק עולה וככל שיש גידול באוכלוסייה נוצר מחסור בנדל"ן זמין, מה שהופך אותו לגורם מוצלח ומבטיח גם להשקעה אך גם כפתרון לאנשים רבים אשר מעדיפים לשלם כל חודש משכנתא במקום כל מה שקשור לשכירות. אפשרויות של רכישת נדל"ן הן שונות כמו רכישה של נכס מיד 2, רכישה ישירות מקבלן אך בין האפשרויות הנפוצות שצברו תאוצה משמעותית בשנים האחרונות יש את הנושא של קבוצות רכישה שהן אחת ההמלצות החמות של הדר ברוקנשטיין לכל מי שמחפש לרכוש דירה בתנאים אטרקטיביים.

למה לקנות דירה דווקא באמצעות קבוצות רכישה?

קבוצת רכישה היא למעשה קבוצה של אנשים בעלי מטרה משותפת אשר מתאגדים יחד כדי לרכוש קרקע ולבנות עליה. הבנייה יכולה להיות של בתים פרטיים או בניה של בניין דירות, כאשר הרכישה היא למעשה תיאורטית מה שנקרא על הנייר וצפי קבלת הנכס הוא כמה שנים קדימה, שכן הקרקע עליה מתוכננת הבניה לעיתים מחכה לאישורים מתאימים, יש צורך למצוא קבלן מבצע מה שאומר שיכולה להיות המתנה של מספר שנים אלא אם מדובר על קבוצת רכישה שכבר מצאה קרקע מאושרת ויש כבר קבלן אפשרי ותוכניות בסיסיות מאושרות. "קבוצות רכישה נותנות מענה מצוין לכל מי שמעוניין לקנות דירה ויש לו סבלנות וזמן לחכות, מה שסופו של דבר מסייע לחברי הקבוצה לחסוך בעלויות ביחס לעלות של רכישת דירה מקבלן למשל" אומרת הדר ברוקנשטיין מומחית הנדל"ן.

מה עושה אדם אשר לא רוצה להמתין כל כך הרבה שנים?

אדם אשר מחפש דירה ולא יכול או לא רוצה להמתין כמה שנים יכול עדיין למצוא דירה דרך קבוצות רכישה. "קבוצות רכישה הן קבוצות שיכולות להיות רק בתחילת התהליך אך יש קבוצות רבות אליהן אפשר להצטרף בשלבים מתקדמים יותר ובכך ליהנות מיתרונות מסוימים של קבוצת הרכישה אך להיות במקום יותר ודאי לגבי התקדמות הבניה ומועד קבלת הנכס" אומרת הדר ברוקנשטיין.

איך לבחור את קבוצת הרכישה הנכונה?

קבוצת הרכישה היא קבוצה של אנשים אשר בהמשך ככל הנראה ברובם יהיו למעשה השכנים ולכן בין היתר כדאי לבחור קבוצה בעלת מכנה משותף מה שיכול להגדיל את יחסי השכונות הטובים. כמו כן ככל שיש יותר דמיון בין חברי הקבוצה כך גדל הסיכוי שיהיו יותר הסכמות על דברים שקשורים לתהליך עצמו כמו בחירת הקבלן, פניה לגורמי מימון, חתימה מהירה יותר על חוזים וכל מיני דברים שונים בהקשר של הפרויקט. "התארגנות של קבוצת חברים יכולה להיות פתרון נפלא לקבוצת רכישה שכן מעבר לזה שהם בעלי אינטרס משותף הם גם חברים ומכירים כך שהסיכוי להגיע להסכמות שונות אשר מלוות את התהליך הוא גדול יותר" אומרת יזמת הנדל"ן הדר ברוקנשטיין.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here