השפעת הקורונה על העולם העסקי
מקור pixabay

במקביל להטלת הסגר וכל מיני הגבלים על תושבי מדינת ישראל ותושבי מדינות שמעבר לים אל מול נגיף הקורונה, מנסים גופים כלכליים או גופים ממשלתיים ברחבי תבל להעריך את מימדי המגיפה הכלכלית בפקדה את העולם בשנת 2020 ולנסות ולנבא את ההשפעה שתהיה לפריצת המגפה הבריאותית קורונה על הכלכלה העולמית בעת העכשווית ובעתיד לבוא ובין היתר לענות על מספר שאלות מרכזיות.

מדוע יש בשפעה של נגיף הקורונה על העולם העסקי?

על פי פרסום בגלובס הגורם העיקרי להשפעות לטווח הארוך, אשר עשויות להיות על הכלכלה של מדינת ישראל הינן צמיחה עצומה בממדי היצוא והיבוא עם וממדינת סין והתלות של הכלכלה הישראלית העכשווית בשוק הסיני. היקפי הסחר הללו גדלו בעת מועטה והפכו את מדינת סין למאוד חשובה בשביל הכלכלה הישראלית, אחרי ארצות הברית כמובן.

ההשפעה של התפרצות נגיף הקורונה על העולם העסקי –

לא קיים עוררין על כך כי נגיף הקורונה מצא את כל מי אשר מבינכם בוודאי אין מוכנים לקראתו, אך נהירה העובדה כי בני אדם הינם סתגלנים, אשר יכולים להסתגל אף לכל מצב חריג והן להילחם כנגד וירוס הקורונה. במידה וכולכם לפני כמה שבועות אין הבנתם איך הנכם תתנהלו בחסות הנגיף של הקורונה, כי אז במציאות העכשווית המון בני אדם מוצאים דרכים חלופיות . ומה מתרחש בשווקי ההון? במידה ומדובר בעת מיטבית להשקיע בכלל? כל האינפורמציה העכשווית ניצבת לפניכם כעת –  כאשר כל מיני תעשיות בזמן הנוכחי כבר שבו לפעילות כמעט מלאה, יחד עמן אף שווקי ההון התחילו להראות מגמת עלייה חיובית. למעשה, החל מהשבועיים האחרונים של חודש אפריל ועד כעת, קיימת מגמת עלייה בכל מיני שווקים שונים במדינות אשר מעבר לים ובתעשיות.  מכיוון שהעת הזאת מוגדרת בשיעורי ריבית נמוכים במדינות ובסביבות כלכליות רבות בעולם, היבט זה בוודאי יכול להשיב משקיעים גדולים למיניהם, אשר עזבו לאנחות את שווקי ההון העולמיים.

החיים אחרי הקורונה – רוכשים רק מתוצרת ישראלית

לעומת מה שהיה נהוג בעשור האחרון – לרכוש כמה שיותר מוצרים מיובאים או בטיולים בחו\"ל, הקורונה הכניסה את כולכם להתכנסות פנימית וכולם כבר היום מבכרים קנייה מתוצרת ישראלית. למגמה הזאת היו שתי סיבות –

  1. העצמאים נתקלו בקשיים במדינת ישראל בכלל והחקלאים בפרט הסבו לכם להיות מודעים יותר לתוצרת מקומית. הנוהג של קנייה ישירה מן החקלאים והן מן יצרנים מקומיים שונים הושרש.
  2. בשל אטימת השמיים, היה יותר קשה לקנות באתרי האיקומרס ולהביא מוצרים מחוץ למדינת ישראל .

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here