קרדיט - Canva

מחלוקות שונות המגיעות לבתי הדין לעבודה נוגעות לזכויות עובדים. חלק מהתביעות פשוטות יחסית, הנוגעות לחישוב נכון של זכויות העובדים וחלק מן התביעות מורכבות יותר וטעונות הוכחה מורכבת כמו אפליה בעבודה, התעמרות, הטרדות מיניות ועוד. תביעות מורכבות יותר הן תביעות הנוגעות לעובדים בכירים, אשר פעמים רבות מכהנים בתפקידי מפתח בחברה או אפילו נמנים על בעלי החברה או מקימיה. תביעות מסוג זה מעלות פעמים רבות סוגיות רגישות, הסכמים מורכבים וסובבות סביב סכומים גבוהים.

כאשר מתגלעת מחלוקת בין עובד בכיר למעסיק, מומלץ לכל אחד מהצדדים לפנות לעורך דין לענייני עבודה, אשר ייצוג בכירים בדיני עבודה הוא המומחיות שלו, על מנת לאפשר להציג את טענותיו של כל צד בצורה הטובה ביותר, ואפילו לנסות להגיע להסכמות מבלי להזדקק לפניה לערכאות משפטיות.

מה נחשב להטרדה מינית?

לא כל חיזור במקום העבודה מהווה הטרדה מינית. עורך דין הטרדה מינית בעבודה יוכל לבחון כל מקרה באופן מדוקדק ולקבוע האם מדובר בהטרדה מינית או לא וכיצד על המתלונן/ת וגם על הנילון (מבצע המעשה לכאורה) לפעול מכאן. באופן כללי, ישנן מספר התנהגויות המהווה הטרדה מינית: סחיטה באיומים, בה אדם נדרש באיום לעשות פעולה מינית בניגוד לרצונו; הצעות חוזרות בעלות אופי מיני; התייחסות חוזרות הנוגעות למיניותו של אדם; התייחסות מבזה או משפילה ביחס למיניותו או מינו של אדם; פרסום תצלום או סרט בעל אופי מיני ועוד.  .

הדרך בה על מעסיק לפעול לגבי הטרדות מיניות

תקנות למניעת הטרדה מינית (חובות מעסיק) קובעות שורה של צעדים בהם על מעסיק לנקוט כדי למנוע הטרדות מיניות במקום העבודה. מעסיק אשר לא מקיים את חובותיו לפי התקנות, עשוי להיות אחראי להטרדות מיניות שהתרחשו במקום העבודה ולשאת בסכומי פיצוי משמעותיים במקרה בו ארעה הטרדה מינית חלילה. בין החובות החלות על מעסיק: מינוי אחראית על החוק למניעת הטרדה מינית שתפקידה הוא קבלת ובירור תלונות בנושא הטרדה מינית; ביצוע פעולות הדרכה בנושא הטרדה מינית; פרסום תקנון בנושא מניעת הטרדה מינית; ועוד. עורך דין הטרדה מינית בעבודה אשר מומחה בתחום, יוכל לסייע למעסיק לעמוד בחובותיו, לסייע לאחראית על מניעת הטרדה מינית לברר תלונות, להרצות לעובדים בנושא מניעת הטרדה מינית ולייצג את המעסיק במקרה בו הוגשה תביעה בנושא הטרדה מינית.

עו"ד קובי חתן הוא עורך דין לענייני עבודה בעל ניסיון רב המייצג עובדים וגם מעסיקים, כולל במשרות בכירות בכל הנושאים לרבות הטרדות מיניות בעבודה. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here