קרדיט - Canva

אם הגעתם לקרוא את המילים הללו ככל הנראה אתם נמצאים בסיטואציה מאד רגישה בה איבדתם את אחד מהאנשים היקרים לכם ואתם צריכים להתעסק גם בבירוקרטיה הקשורה לנושא של צו קיום צוואה וכל המשתמע מכך. ללא ספק, ברגע כזה רצוי שלא תהיו לבדכם וכדאי לשכור עורך דין לירושה המכיר את התחום ויודע לעסוק בו ברגישות המתאימה לצד מקצועיות וברמה גבוהה.

מהו למעשה ההסכם בין היורשים ולמה חשוב להכיר אותו?

במצב בו קיימים יורשים על פי צוואה ויורשים על פי דין אלו יכולים לקיים הסכם בין יורשים פורמלי ולשנות את חלוקת הרכוש והכספים ביניהם כך שאף אחד לא ירגיש או יצא מקופח. באופן כללי, היורשים מחלקים את הירושה בכל דרך שהם רואים לנכון כל עוד הם מסכימים על כל התהליך ביחד וללא שום התנגדויות. במקרים אלו, חוק הירושה אכן מאפשר הסדרים שונים ואלו מביאים את היורשים לסיטואציה בה כל העזבון יחולק שונה ממה שנכתב בצוואה לרצון המנוח.

מהן הדרכים לחלוקת העזבון או בהסכם בין היורשים?

חשוב לדעת, כל ההסדרים הקשורים לירושה בין אם אלו במסגרת של הסכם חלוקה בין היורשים ובין אם באמצעות מסגרת הסתלקות כולם אפשריים עד שהעזבון לא חולק. ברגע שהעזבון חולק אין יותר הסכם בין יורשים אם כי הסדר בין בעלי הרכוש. ישנן שתי דרכים לביצוע תהליך זה:

  • הסדר בין היורשים

הסדר זה נערך בכתב, אך אפשר לאכוף אותו גם בעל פה. ההסדר חייב להיעשות בין היורשים עצמם המעשיים ולא בין מי שאין לו שום עניין בעזבון. אם קיים נכס מקרקעין החלוקה לא כוללת כספים שהמקור שלהם הוא מחוץ לעזבון.

  • הסתלקות

במצב כזה, חוק הירושה מאפשר ליורשים לבצע הסתלקות מהחלק שלהם בעזבון, ואז הוא לא ייחשב כיורש על פי חוק. אפשר לבצע הסתלקות כללית בה היורש מאבד את הזכות שלו לרשת את החלק שלו, ואפשר לבצע הסתלקות לטובת אדם אחר כאשר האדם הנשאר לאחר הסתלקות היורש הוא זה המקבל את חלקו של המסתלק.

חשוב לדעת שבכל סיטואציה כזאת יש שינויים בהסדרים, ויש גם היבטי מס רלוונטיים. חשוב לבצע תכנון מיסוי מוקדם בסיטואציה הזאת על מנת להיערך מראש. משרד עורכי הדין אוהד שוהם הוא מהמשרדים המתמחים בתחום הירושות והעזבונות ומעניק שירות אדיב, סבלני ומכיל לצד מקצועיות ברמה גבוהה. הצוות המקצועי והמיומן מחכה לסייע לכם לעבור את התקופה הקשה שאתם עוברים, ולדאוג לכך שכל זכויותיכם ימוצו על הצד הטוב ביותר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here