כל גמילה מתחילה ברצון לחזור לחיים
קרדיט: CANVA

רק אנשים שהתמכרו לחומרים ולהרגלים מסוכנים שונים מבינים כמה זה חיוני שהגמילה תתחיל מהרצון האמיתי לחזור לחיים ולהשתנות, על מנת לא לבזבז אף יום נוסף על התמכרות. זה לא קל להגיע למצב של הודאה עצמית בכך שיש בעיה ולהזדקק לעזרה כי כשלו הכוחות, אבל אין ספק שזהו הצעד הראשון והמתבקש אם רוצים באמת לסיים עם ההתמכרות ולחזור לחיים נקיים ללא תלות בסמים או באלכוהול. זה לא פרויקט שמסתיים לאחר שלב האשפוז הראשוני על מנת לתת לגוף להתנקות פיזית, אלא רק מתחיל משום שאז יש צורך בהתמודדות עם "שדים פנימיים" שדוחפים אותנו לחומרים אלה, מבלי להשתמש בהם. או אז מתחילה הגמילה האמיתית מהצורך הנפשי למסך ולטשטש את הכאב שגורם לנו למשבר ההתמכרות. לא חייבים להישאר לבד שם ואפשר וצריך לתת אמון במטפלים שיכולים לעזור. במקרה זה, מוסד גמילה מאלכוהול פרטי שמאפשר לכם להתאשפז בתנאים נוחים ונעימים ועם הרבה דיסקרטיות, הוא הפתרון למי שרוצה לעשות צעד ראשון של חזרה לחיים. מוסד רנסנס – ויקטוריה מציע לכם טיפולי גמילה מותאמים לנתונים שלכם, לצרכים ולמצב שלכם ובעיקר ליכולת האישית שלכם להתקדם.

חשוב למצוא את המקום הנכון

מרכזי גמילה רבים קיימים בישראל ובעולם והם מציעים למכורים את הטיפולים שמשלבים בין ההתנקות הפיזית לבין התמיכה הנפשית והטיפולים הפסיכולוגיים. כדי להצליח בגמילה מומלץ לא לוותר על ההמשך, תמיכה נפשית וחברתית וטיפולים במינונים משתנים שעוזרים להתמודד עם המשברים שגרמו למכורים להגיע לשם מלכתחילה. את התמיכה והטיפולים שלאחר השלב הראשוני אפשר לקבל בהמשך לאשפוז גם לאחר שיוצאים ממנו, על ידי השתתפות בקבוצת תמיכה וקבלת טיפולים פרטניים. כל טיפול בהתמכרות לסמים שם דגש על כך שהשירותים ניתנים גם לאחר החודשים הראשונים משום שיש לא מעט משברים בחיים שאנחנו צריכים ללמוד להתמודד אתם בדרך אחרת, לא כפי שמכורים נהגו להתמודד אתם על ידי שימוש בסמים או אלכוהול.

כשמוצאים מסגרת קל יותר להתמודד

החשיבות של מסגרת שמקילה על התמודדות עם האתגרים של גמילה היא עצומה. במקרים רבים ההתמכרות מתחילה בגלל תחושת בדידות מוחלטת שמקשה לחלוק ולשתף את הכאב והמצוקה שמהם סובלים. כשאין רשת תמיכה וביטחון נדרש הרבה יותר כוח נפשי לא לחזור להרגלים ישנים ולכן כל גמילה שמתחילה במציאת מסגרת תומכת יש לה הרבה יותר סיכויים. במרכז גמילה רנסנס – ויקטוריה מלווים אתכם לאורך שנים גם בטיפולים ובתמיכה שנדרשים לכם להתמודדות עם כל אתגר, מבלי להרגיש שאתם לבד ואין לכם עם מי לשתף את המצוקה. חייגו אלינו 1-800-205-077

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here