קרדיט - Canva

כאשר אדם פונה לקבלת עזרה דרך מרכז גמילה מסמים, הוא עלול לחוות תסמיני גמילה אשר שונים מדם לאדם. הגוף מפתח תלות בתרופות לאחר שימוש ממושך. ללא הסמים, המוח של המכור עובר גמילה כי הוא חושב שהחומר מחייב אותם לפעול כרגיל. לאחר שהשפעת הסמים פוחתת, אנשים חווים בדרך כלל "נקודת שפל" או "קריז" המסומנת בתסמיני גמילה לא נוחים כגון בחילות, הקאות, עצבנות, עצב, התקפים, הזעה מוגזמת בלילה וכאבי שרירים. כדי לעבור את הגמילה באופן נעים יותר, ולהימנע מהישנות, יש צורך לעבור את התהליך בצורה מסודרת עם אנשי מקצוע.

מה הם הסימנים של התמכרות קשה לסמים?

חלק מהתסמינים של התמכרות קשה לסמים הם ניתוק קשרים עם יקיריהם והזנחת תחביבים מהם המכורים נהנו בעבר. התמכרות גורמת לאדם להיגמל יותר מאשר רק מהחומר עצמו, זה גורם להם לסגת מהאנשים ומהפעילויות שהם נהנו מהם בעבר. הם עלולים להסתגר לתוך עצמם בבית, להיות עצבניים או מתגוננים באינטראקציות רגילות, ולהתנתק מחברים קרובים. כתוצאה מכך, המעגלים החברתיים שלהם עשויים להשתנות. הם אבודים לחלוטין מההתמכרות שלהם לסמים. כאשר השימוש בסמים מחליף פעילויות חשובות אחרות, זה סימן אזהרה מרכזי להתמכרות המצריך גמילה מסמים. כמו כן, לשימוש בסמים יש השפעות שליליות על כל ההיבטים של בריאות האדם. אם השימוש בסמים משפיע לרעה על בריאותכם או על בריאותו של מישהו שאכפת לכם ממנו, הגיע הזמן לפנות למרכז שבטיא. תפקוד כבד מופחת, דיכאון, אי ספיקת כליות ומחלות נפש הם רק חלק מההשפעות הבריאותיות הלקויות שעלולות לנבוע מהתמכרות לחומרים.

איך להתגבר על הקשיים של תהליך הגמילה?

הם הכניסו את עצמם לקשיים עקב שימוש לרעה בחומרים. גמילה מסמים עשויה להיות נחוצה אם שימוש לרעה בסמים גרם לבעיות בכל היבט של החיים, כולל אך לא רק, יחסים בין אישיים, ביצועים בלימודים, קידום מקצועי ובעיות עם החוק. הרצון להפסיק לא משנה את העובדה שמי שתלוי פיזיולוגית בסם לא יכול פשוט להפסיק להשתמש או "להפחית" את השימוש בו. עכשיו זה הזמן לחפש עזרה מקצועית לגמילה וטיפול בהתמכרויות. מכורים מפברקים לעתים קרובות סיפורים כדי להסתיר את השימוש שלהם בסמים. הם בונים מחסומים כדי לחפות על השימוש המתמשך שלהם בסמים, מאחר והם לא יכולים להודות בפני עצמם שיש להם בעיית התמכרות, ואין ספק כי הם חשים מבוכה וחרדה לחשוף זאת פני אחרים, גם אם מדובר בבני משפחה. אם אתם או מישהו קרוב אליכם שיקר לגבי שימוש בסמים, הגיע הזמן לקבל טיפול מקצועי במרכז גמילה שבטיא.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here