טיפים למניעה של הפרעות אכילה

הפרעת אכילה היא תופעה שגלה ככלשהזמן עובר. ניתן לראות כי כמות האנים הסובלים מהפרעות אכילה גודל בכל יום שעובר. מילונים של אנשים סובלים ממחלה זו בכל העולם. מחלת הפרעות האכילה תוקפת ללא הבחנה בין צבע, מעמד וכדומה. טווח הגילאים המוגדר כמהווה בעיה נע בין גילאים 12-41.

מהי הפרעת אכילה?

זוהי הפרעה נפשית שבאה לידי ביטוי באכילה בלתי סדירה המצליחה לגרום לנזק בגוף האדם. לכל נושא הפרעות האכילה יש השפעה על כל תחומי החיים שלנו, זוהי הפרעה המשפיעה באופן ישיר על חיי היום יום בזמן שאנו באירוע חברתי, בעבודה, בלימודים, עם המשפחה וכדומה. הפרעות אכילה גורמות לבעיות פיזיות, רגשיות, רוחניות ונפשיות. הגורמים העקריים לכל ההפרעה הזו הם – גנטיקה, ביולוגי, משפחתיים, פסיכולוגיים, תרבותיים וחברתיים. הפרעות אכילה יכולות לגרום להרבה מחלות וקשיים וכן יכול להגיע למצב של מוות.

אך מונעים הפרעות אכילה?

על מנת לצמצם את הסיכון להפרעות אכילה יש צורך לעשות כמה דברים באופן שגרתי כגון – הדרכה, חינוך לתזונה נכונה, עידוד על קבלה עצמית, אהבה ועוד. כל אדם הקרוב למשהו שסובל מהפרעות אכילה יכול לעזור ולתמוך בנושא. חוץ מכל שיטות אלו יש כמובן גם את האופציה ללכת לטיפול וליווי של פסיכולוג המלווה את המטופל בתהליך זה. בנוסף, בשנים האחרונות ניתן לראות עליה משמעותית בכל נושא הנל"פ וטיפולים בעזרת שיטות שונות של דמיון מודרך. שיטות אלו פועלות באופן קצר ומהיר יותר ועובדות על תת המודע של המטופל.

  • יש לעודד קבלה עצמית – על מנת לצמצם הסיכון לחלות במחלה מומלץ מאד לעודד פיתוח של הערכה עצמית, ניתן ללמד ולחנך לאהוב את עצמך ואת הגוף שלנו כפי שהוא. כל אדם צריך לקבל את עצמו.
  • בלי לחץ – מומלץ לא ללחוץ על צעירים ולא לדחוף יותר מידי להשגיות בלימודים ונצחונות בתחרויות. מצב זה גורם לעודף נסיון.
  • למדו על תזונה נכונה – אחד הדברים החשובים ביותר הוא ללמד על תזונה נכונה בבית ובבית הספר. ללמד אותם להבדיל בין דיאטה לבין לאכול נכון ובריא.
  • אכפתיות – יש להראות אכפתיות באופן קבוע ללא קשר למראה חיצוני. יש לעודד לחיים בריאים ולא לחיקוי של שחקנים ודוגמנות.
  • דוגמה אישית – נסו להראות דוגמה אישית נכונה. נסו לצמצם שיחות על דיאטה ומראה חיצוני. נסו להראות שאתם מרוצים תמיד מאך שאתם נראים.
  • אין בושה לבקש עזרה – אין כל בושה במקרה שבו נדרש עזרה של חבר או עזרה מקצועית. במידת הצורך אין טעם להסס.

ד"ר עפר בר נחום מומחה בטיפול בהפרעות אכילה, אתם מוזמנים לפנות אליו בכל בעיה. התקשרו 03-9411772.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here