איך בוחרים קבלן מצבות?

אחת התקופות הקשות אותה רבים מאיתנו חווים לא פעם היא תקופת אבל בה איבדנו אדם אשר קרוב אלינו והיווה חשיבות רבה בחיינו. כל אדם בשלב כזה או אחר ייאלץ להתמודד עם אובדן של אדם אשר קרוב לו.

יחד עם זאת, למרות הקושי, על המשפחה להפגין כוחות נפשיים, לאתר את האנרגיות הנכונות ולהתמודד עם כל מה שכרוך מסביב ולהתארגן ללוויה ולשבעה.

אחד הנושאים הלא פשוטים אך במקביל חשובים בתהליך הוא ההתעסקות עם המצבה. בני המשפחה בוחרים את המצבה, אך לפני הכל, עליהם לבחור קבלן מצבות.

התפקיד של קבלן המצבות הוא בעצם לסייע למשפחה לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי המצבה בין אם זה החומרים מהם היא עשויה, הגוון שלה, סוג הכיתוב וזאת על פי הצרכים של המשפחה תוך התחשבות אופטימלית בתקציב העומד ברשותה.

קבלן המצבות אמור להנחות את בני המשפחה לגבי הכללים שבבית הקברות בו הנפטר נקבר, אבל החשוב מכל, עליו לגלות רגישות ואמפתיה שכן מדובר לא רק בהחלטה בעלת משקל, החלטה אשר תשפיע על הדרך שבה אותו אדם יונצח אלא גם במצב שהוא מלכתחילה רגיש ופגיע.

אז איך בוחרים קבלן מצבות מקצועי?

ובכן, הבחירה מורכבת מכמה מאפיינים חשובים. הדבר הראשון שכדאי לשים אליו לב בתהליך הבחירה הוא הניסיון והידע של הקבלן בתחום.

כדאי לבחור אדם אשר מכיר ומבין את כל סוגי האבנים ויוכל גם לספר לנו על התכונות, היתרונות והחסרונות של כל אבן. חשוב לזכור, מדובר בהשקעה נצחית והרבה פעמים, שווה להשקיע קצת יותר באבן איכותית, שכן בחירה זו גם תשפיע על שימור המצבה לאורך השנים. עם השנים, המצבה תיחשף לפגעי מזג אויר כמו לחות, שמש, מים ורוח לכן, ככל שנבחר באבן טובה, חזקה ואיכותית יותר, כך גם התחזוקה לאורך השנים תהיה קלה ופחות יקרה. בנוסף, חשוב לבחור בעל מקצוע שידע לקבוע ביחד איתנו את מועד סיום הכנת המצבה ולעמוד בזמנים.

קשר אישי עם קבלן המצבות

דבר נוסף שאמור להשפיע על הבחירה שלנו קשור לקשר האישי שלנו עם בעל המקצוע. כדאי לבחור במישהו שאתם מתחברים אליו ברמה האישית, מישהו אמפתי ומכיל, שידע להכווין אתכם מצד אחד ומצד שני להראות לכם את כל התמונה. כדאי גם להתרשם מעבודות קודמות של הקבלן מצבות ותמיד ניתן להיעזר ברשת האינטרנט בכדי להשוות מחירים ולהכיר קצת את השוק.

לסיכום, אמנם כשאנו נמצאים בפני בחירה שכזו אין לנו הרבה זמן, ובכל זאת, שווה להשקיע כמה שעות בתהליך ולבחור את בעל המקצוע המתאים.

המאמר בחסות אתר "עולם המצבות" – פורטל המצבות הגדול בארץ.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here