מפעלים אמורים לעבוד בתפוקה רבה, ללא תקלות וליצור מוצרים איכותיים. כל המשימות הללו, ואחרות נוספות, נועדו ליצירת הכנסות ורווחים לטובת הבעלים. האתגרים בנושאים אלו רבים ומגוונים וצריך להיערך אליהם היטב. מדובר על קבלת ייעוץ, תכנונן מערכים, הקמתם, פיקוח, התנהלות והתנהגות במצבי חירום, לימוד שיטות לבקרת איכות ועוד. ניתן להיעזר במומחים חיצוניים המתמחים לעומק בכל נושא.

נאמן בטיחות – פועל למען בטיחות העובדים

נאמן בטיחות, הוא עובד המגיע ממערך העובדים הקיים. קיימים כללים וחוקים הנוגעים לבחירתו. למרות שהמפעל חייב מינוי על פי חוק הרי שהתייחסות רבה לעניין תורמת לו מאוד. כך באופן עקיף למוניטין כמעסיק, לשביעות רצון העובדים המכירים תודה ואשר תפוקתם עולה, וכמובן, באופן ישיר למניעת תאונות שפגיעתן רעה בעובדים, בקצב העבודה במפעל ועוד. נאמן בטיחות מבצע שורה של משימות ובין היתר: בדיקת תנאי הבטיחות והגהות וחתירה מתמדת לשיפורם, הדרכת עובדים וייעוץ, הודעה לממונים לגבי ליקויי בטיחות, קבלה ועיון בכל מסמך הקשור לבטיחות, הצטרפות למפקחי עבודה בעת סיורים במפעל ועוד.

חשיבותו של יועץ בטיחות

יועץ בטיחות מתמקד בייעוץ בנושא אבל לא רק. הוא גם פעיל ביישום פעולות בטיחות שונות ומקיפות. הייעוץ ניתן באופן ספציפי לכל מפעל העוסק בייצור חומרים מסוכנים ואחרים, באחזקה ושימוש רעלים, להגנה מפני התלקחות אש, לשיטות עבודה בגובה וכדומה. יועץ במיקור חוץ, הינו בעל זווית ראיה רחבה יותר מאשר האחד המועסק במפעל. הוא מכיר את כל התחום כולל את ההתפתחויות הכלל עולמיות החדשות בו. על פי הידע והניסיון הוא יתכנן מערך, יפקח עליו וינהל אותו, ידריך, ילמד ויכשיר דורות חדשים של ממוני בטיחות. שירות מקיף כזה נדרש לכל עסק.

ניהול איכות – חיוני לתפוקת מיטבית

ייצור באיכות גבוהה הינו משימה חשובה וחיונית. ניהול איכות נדרש בכל אחד משלבי הייצור ובעיקר בנקודות העלולות להיות בעייתיות בקו הייצור. מדובר על בחירת שיטות בקרה, כלי בקרה, אמצעים לבדיקה ייחודית, ועוד. כמובן שלא מסתפקים בבדיקות רק לאורך התהליך אלא בודקים גם בסיומו לטובת שיווק מוצר איכותי ללקוחות. הדבר תורם למכירות ומייצבות את העסק כבעל מוניטין בתחומו. כך במטרה לצבור רווחים לבעלים. לייעוץ תוכלו לפנות אל "שחר הנדסת בטיחות" הפועלת בתחום הבטיחות לרבדיו השונים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here