קרדיט canva

איך בוחרים איש מקצוע איכותי בתחום הבינוי

לפעמים, בתחומי מקצוע קטנים בחיים, ניתן לוותר על חיפוש מעמיק של איש מקצוע ולהסתמך על המלצות חברים, הכרות, או סתם תחושה אישית והעדפות מסיבות כאלו ואחרות שאינן מקצועיות טהורות בדווקא. אולם, כאשר מדברים על נכסים משמעותיים ויקרים כמו נדל"ן, ובמיוחד כאשר מדובר במבנים המיועדים לשימוש תמידי ושוטף, מגורים, עסקים, מוסדות ועוד, הרי שאין מנוס מלערוך בירור רציני ואחראי, אחרי איש מקצוע ממדרגה ראשונה, אשר בידיו נפקיד את בטיחות הנכס ואיכות החיים בו. בכל תחומי הבנייה, פיקוח בניה, ביקורת מבנים, איטום ושאר משימות מעין אלו אשר יקבעו האם נוכל לגור בנכס בבטחה, או שמא ניפגש חלילה בעתיד הקרוב או הרחוק בתקלה חמורה פחות או יותר שתעיק על איכות החיים או אפילו תגבה מחירים כואבים יותר של חוסר בטיחות, אליעזר גרינברג, איש מקצוע בעל ניסיון של עשרות שנים בכל תחומי הבינוי, בתפקידים ניהוליים, תפקידי בקרה וקשרי לקוחות, מציע כללי אצבע חד משמעיים לזיהוי איש מקצוע שיעניק לכם רוגע.

איך מזהים מיומנות בתחום הנדרש

באופן כללי ראשית יש לשים לב כמובן לשנות איש המקצוע בתחום. ככל שהוא מצוי בשוק שנים רבות יותר, גוברת ההכרות שלו עם פגעי הזמן, חילופי קידמה, נזקים וטיפול בהם, כושר שרידה של חומרים כאלו ואחרים, זיהוי כשלים ואי זיהוי שלהם, ועוד הרבה למידה מקצועית במהלך העבודה השוטפת. איטום מבנים למשל, הוא תחום בו ניתן לזהות האם אחרי שנה נהרס או נפגם האיטום, או שמא החזיק מעמד, מה שייתן אינדיקציה כללית לאיש המקצוע משנה לשנה על יכולות השרידות של כל חומר והעדפות התאמה שלו לכל מבנה או אזור בארץ. שנית, יש לשים לב לתפקיד והרזומה של איש המקצוע בשנות עבודתו. באם הוא היה שכיר פועל, או האם קיבל אמון בדמות תפקידים בעלי סמכות, האם התמקד בתחום יחיד, או שמא עבודתו עסקה גם בפיקוח כללי ונגעה בתחומים מגוונים, מצד שני, פיקוח כללי בלבד אינו מספיק כדי להכיר לעומק את התחום, לכן חשוב לוודא שטרם עבודות הפיקוח היה איש המקצוע מנהל עבודה גם בתחומים מעשיים ספציפיים.

מחירים והעדפות

אין כמו תחום הבנייה לקבוע בוודאות שזול זה יקר ויקר זה הזול ביותר והמשתלם ביותר. במקרים אלו כידוע, זול עשוי לעלות בחיי אדם חלילה היקרים מכל, כך שחשוב להשקיע באיש מקצוע ולו במחיר גבוה מהשוק, אשר יבטיח לנו אמינות ואחריות.

זקוקים לפיקוח בניה? ייעוץ איטום או בניה אחרת? בקרת מבנים? הגעתם לכתובת המקצועית והאחראית ביותר. צרו איתי קשר למידע כללי, המלצות וקביעת פגישה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here