קרדיט - Canva

רופאים ורופאות, וצוותים רפואיים באופן כללי, מצילים חיים מדי יום. בנוסף הם משפרים את מצבם של אינספור בני אדם, במקצועיות ובמסירות. יחד עם זאת יש גם מקרים שבהם ההתנהלות היא רשלנית, ובכל מקרה של רשלנות רפואית עורך דין מומחה הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה – כדי שלפגיעה הפיזית והנפשית לא תתלווה פגיעה כלכלית.

בחינת ההיתכנות להגשת תביעה

הפעולה הראשונה שמבצע עו"ד נזיקין בעל מומחיות בתחום הספציפי של רשלנות רפואית היא בחינת ההיתכנות להגשת תביעה. חשוב להדגיש שלא כל מקרה שבו טיפול רפואי גרם לפגיעה מוגדר כ"רשלנות", גם כשנזק שנגרם לאדם חמור במיוחד. המבחן הבסיסי הוא "מבחן הרופא הסביר" – כלומר השאלה היא אם רופא "סביר" היה נוהג אחרת מאותו רופא שגרם בהתנהלותו נזק. אם התשובה היא כן, ישנה היתכנות לתביעת רשלנות רפואית.

השגת חוות דעת מומחה

כשיש אינדיקציות ברורות לכך שאכן מדובר על רשלנות רפואית עורך דין מנוסה ינסח כתב תביעה. לכתב התביעה הוא יצרף את כל המסמכים הרפואיים המעידים על הנזק שנגרם לאדם כתוצאה מההתנהלות הבעייתית של הרופא או הצוות הרפואי. במרבית המקרים נדרשת גם חוות דעת מומחה – חוות דעת של רופא בעל מומחיות רלוונטית המעידה כי הטיפול שקיבל האדם חורג מגבולות הסביר. חוות הדעת מהווה גם הוכחה לקשר בין הרשלנות לבין הנזק, על-מנת שהאדם יזכה למלוא הפיצוי המגיע לו.

הגשת תביעה ו/או ניהול מו"מ ע"י עו"ד נזיקין

לאחר הכנת כתב התביעה והגשתו, עו"ד נזיקין גם מייצג כמובן את האדם שנפגע עקב רשלנות רפואית בבית המשפט. בחלק מהמקרים הנתבע, שבפועל הוא הגוף שבו עובד הרופא (קופת חולים / בית חולים), יציע משא ומתן על-מנת להגיע להסדר. היתרון של אופציה זו עבור המערכת הרפואית הוא אי הכרה ברשלנות, ועבור האדם שנפגע היתרון הוא קיצור פרק הזמן עד להשלמת התהליך וקבלת הפיצוי. בכל מקרה עורך דין אחראי לוקח בחשבון כמובן שיקולים רבים לפני שהוא ממליץ על הסדר, ומוודא שכל הסכם מספק מענה הולם לחומרת הפגיעה בגין הרשלנות. תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית הן אחד מתחומי המומחיות העיקריים של משרד עו"ד זלצר, שמביא לידי ביטוי הן ניסיון והן בקיאות מקצועית מעמיקה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here