קרדיט - Canva

רוב העבירות הפליליות כמו צווארון לבן, אלימות ועוד מקבלות התייחסות מספקת בחקיקה. החוקים גם קבועים וידועים מלבד שינויים קטנים של הוספת סעיפי חוק או ביטולם. סוג שונה של עבירות הוא עבירות סייבר ואינטרנט. מהתרחשויות שהיו ניתן לראות שבאמצעות האינטרנט והטכנולוגיה ניתן לבצע עבירות פליליות חמורות אך החקיקה בתחום נמצאת בתהליך ולא נותנת עדיין מענה לכל תרחיש. לכן, לא פשוט לייצג חשוד בעבירה כזו. עורך דין דיני אינטרנט צריך לשחות היטב בתחום, להבין הרבה מעבר לידיעת החוקים שישנם, ולהכיר היטב את האינטרנט והטכנולוגיה כך שיוכל למצוא ספקות וטיעונים שיצליחו להגן על החשוד.

אינטרפול- שיתוף פעולה בשמירה על החוק

בעידן שלנו בו הכל גלובלי והטכנולוגיה מאפשרת ביצוע פעולות מקוונות ובכלל הגעה ממדינה למדינה בקלות, ישנה חשיבות רבה לשיתוף פעולה בין מדינות בנושא שמירת החוק. את העניין מרכז אינטרפול- ארגון בינלאומי הנמצא בצרפת ומחבר בין גופי שיטור של מדינות הלוקחות חלק בארגון. במצב בו אדם מבצע עבירה ובורח למדינה אחרת מוגשת בקשה להוציא צו מעצר בינלאומי הנותן למדינה אליה ברח וכל מדינה אחרת בארגון אפשרות לעצור אותו כי במקרים רבים המבוקש מקבל מידע על העניין ובורח למדינה נוספת. עם זאת, זכותו של אדם לפנות לוועדה באמצעות םעורך דין כדי לקבל מידע האם ישנה בקשה לצו מעצר נגדו. היום במיוחד הדבר חשוב כי ישנן מדינות שהגבולות בין צו מעצר לגיטימי לבין צו מעצר בשל סיבות לא לגיטימיות כמו התנגדות למשטר הטשטשו כך שיש לשמור גם על זכויות המבוקש.

מה כולל טיפול בנושא נשק ע"י עורך דין?

לצערנו, המצב במדינה גורם לרבים להרגיש צורך להחזיק נשק להגנה עצמית ולהתמודדות עם מצבים מפתיעים בהם יצטרכו להגן על עצמם או על בני משפחתם. קבלת רישיון להחזקת נשק אינה דבר פשוט. היא כרוכה בהרבה מאוד בירוקרטיה ובדיקות מטעם המדינה וכן לא מעט התמודדות מול המשרד לביטחון פנים והמשטרה. עורך דין נשק מסייע לעבור את הבדיקות והבירוקרטיה ביתר קלות. מהצד השני, עורך דין פלילי המתמחה בנשק מתמחה  בייצוג חשודים ונאשמים באחזקת נשק ללא רישיון או בסחר בנשק באופן בלתי חוקי. במיוחד במגזר הערבי אך לא רק בו זו נחשבת בעיה והמדינה מחמירה מאוד עם העניין. לכן, עורך דין זה צריך להיות בעל ניסיון רב בתחום.

עו"ד רונן בנדל הוא עורך דין פלילי המייצג את לקוחותיו במגוון נושאים, ביניהם נושא הנשק, עבירות אלימות חמורות וגם סייבר ואינטרנט. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here