קרדיט Canva

בחיי היום יום שלנו, גם אם אנחנו משתדלים מאוד לתקן כל הזמן את דרכינו ולעשות את הטוב, אנחנו נכשלים גם שלא ברצוננו בעשיית מעשים שנחשבים לחטאים ולעבירות על איסורים חמורים. יש כמה איסורים שמעמידים בפני אנשים שאסור לעבור עליהם והם נחשבים לפגם הברית, כלומר פגמים שקורים גם שלא ברצוננו בשעת השינה או בשעת ערות והם קשורים לזרע לבטלה ולמחשבות מסוימות ולעוד הרהורים שעל האדם אסור לשגות בהם. את כל אלה חייבים לתקן ולמחות ולנקות מחיינו וממחשבתנו ואת זה אפשר לעשות על ידי קריאת פרקים מסוימים בתהילים שנקראים התיקון הכללי. בישיבת אור דוד של הרב דניאל זר ישמחו לעזור לכם ולהסביר כל מה שאתם צריכים לדעת על כך ולהדריך אתכם כיצד לעשות זאת נכון.

מהו הקשר בין התיקון הכללי לספר תהילים?

בין הפרקים הרבים של היצירה הרוחנית הנעלה והנפלאה ספר תהילים אפשר למצוא פרקים רבים שמחולקים לחטיבות מסוימות על פי הפתיחה שלהם. יש לכל פרק צורה משלו ויש פתיחה שיכולה להצביע על כוונת הפרק ועל מי שכתב אותו ולאיזו מטרה. כל הפרקים האלה מתחברים ליצירה נהדרת שעוזרת לאנשים להיחלץ ממצוקה על ידי תפילה וקריאה ומציאת נחמה ותיקון באותם פרקים. כולם מדברים על רגעים מסוימים של חיי האדם שבהם הוא זקוק להתייחדות עם הבורא ולפנייה ישירה אליו ובכך הוא מצליח להתחבר למקור הכוח האלוהי, למצוא נחמה, להיטהר על ידי קריאת הפרקים והשמות הקדושים, להתחזק בדרכו הרוחנית ובכך לעשות תיקון לנפשו ולדרכיו. התיקון הכללי כולו לקוח מספר תהילים בגלל הסגולות המיוחדות שיש לספר הזה בהיסטוריה היהודית.

מהו התיקון הכללי?

רבי נחמן מברסלב שתיקן את התיקון הכללי קבע שעשרה פרקים מסוימים ירכיבו אותו ואותם יקראו כאשר נזקקים לעזרה ולסגולות המיוחדות שיש בהם. עשרת הפרקים לקוחים כל אחד מהחטיבות שדיברנו עליהן שכל אחת מהן נפתחת בצורה מסוימת, ובכך הם מייצגים את כל הספר כולו ומעצימים את הכוח והסגולה שיש בו. זה תמצות של הספר שעוזר למי שזקוק לכך בתיקון ולכן יש לו חשיבות רבה כשהוא צריך לקרוא אותו בגלל מקרה כלשהו שקרה ומחייב זאת. בלשון שירית ופיוטית הפרקים מצליחים לפרוט על נפש הקורא אותם, למצוא לו מזור ונחמה ולעזור לו לכוון לתיקון לאחר הפגם שקרה לו, שהוא פגם מוסרי מאוד וחזק שרק פרקים עוצמתיים כמו התיקון הכללי יכולים לעזור לו להתמודד אתם.

מה חשוב לדעת על תיקון פגם הברית?

פגם הברית קשור באמת למחשבות לא נקיות ואפילו למעשים מסוימים שגם אם לא היה אפשר למנוע אותם הרי שנדרש לתקן אחריהם ולהיטהר מהם. יש ללכת לטבול במקווה ולהיטהר גופנית ולא רק נפשית ורוחנית. הפגמים כוללים גם קרי לילה, דיבור לשון הרע, ניאוף במחשבה או במעשה, ועוונות דומים לאלה שמחייבים את התיקון. כל אלה קשורים לחטאים ראשוניים ביותר שבגללם יש לשמור על עצמנו כל הזמן בעזרת רוטינה של קריאת התיקון הכללי שמסייע לנו בסגולותיו. כאשר הפגם הזה קורה הוא אחראי לפיזור הנפש ולמבוכה ולבלבול של דרכינו ומעשינו ולכן יש לחזור לדרך הישר ולצעוד בה בעזרת התיקון שמאפשר לעשות זאת לאחר קריאתו ורענון הנפש בכל מה שרוחני ועוצמתי ביהדות. טומאה נמצאת בכל מקום ולפעמים היא מגיעה אלינו ונוגעת בנו גם כאשר אנחנו לא רוצים בכך ולא מכוונים אליה. התיקון הכללי והסתייעות בישיבת אור דוד של הרב דניאל זר יכולים לחזק אצלכם את היסודות הרוחניים ולשאוף להיטהר מעוונות שלא תמיד ידעתם כיצד להינקות מהם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here