טיפול בכאבי ברכיים

כאבי ברכיים יכולים להופיע ממגוון רחב של סיבות. אם יצאתם לטיול סקי ואתם אינכם בכושר, ייתכן מאוד שתסבלו מכאבי ברכיים למשך מספר ימים כשכאבים אלה נובעים משרירים תפוסים שאולי לא ידעתם על קיומם, אך כעת בפעילות הסקי הפעלתם אותם יתר על המידה וגרמתם לכיווצם. כאבים אלה אינם דורשים התערבות מיוחדת והם יחלפו בתוך מספר ימים. כאבי ברכיים הנובעים משחיקה של סחוס, דלקת בגיד, דלקת ברצועות, פגיעה בפיקת הברך וכדומה, דורשים תשומת לב מיוחדת אצל רופא אורטופד מומחה.

החל מדלקת ועד פציעה או שחיקה

טיפול בכאבי ברכיים יכול להתבצע במספר רבדים ובמגוון אמצעים. במקרים מסויימים מדובר בדלקת פשוטה באחת מרצועות הברך, בגיד או בשרירים שמסביב לברך, והטיפול בה יכול להתבצע באמצעות תרופות או שילוב של טיפול תרופתי עם פיזיותרפיה. במקרים אחרים הטיפול יכול לדרוש שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו גלי קול ובמקרים אחרים, לא מעטים יש לומר, קיים צורך בהתערבות כירורגית המיועדת לבצע תיקון של ממש בפיזיולוגיה של האלמנטים הפגועים בברך.

טיפול מקצועי על פי תכנית טיפול

בכל מקרה, טיפול בכאבי ברכיים חייב להתבצע על פי אבחון מדוייק ועל פי תכנית טיפול מקצועית הנבנית על ידי רופא אורטופד. הטיפול יכול להיות מאוד נקודתי וקצר, והוא יכול גם להתפרש על פני תקופה ארוכה הכוללת שלב של טיפול, שיקום הברך ותהליך פיזיותרפיה ארוך המיועד להחזיר לברך את כושר הגמישות והתנועה שלה. כאמור, כל טיפול בהתאם למצב הספציפי, וכל מצב צריך להיות מאובחן בצורה מקצועית.

חשוב לאבחן ולטפל מוקדם

מה שכן, בכל מקרה שבו אתם חווים כאבי ברכיים, אתם רוצים להגיע לרופא אורטופד כמה שיותר מוקדם, במיוחד אם אין לכם כיצד להסביר את הכאבים הללו, אם לא ביצעתם פעילות גופנית אינטנסיבית, אם לא הייתם בטיול סקי או שפשוט לא ברור לכם מה יכולה להיות הסיבה לכאבים. ככל שתאבחנו את המצב יותר מוקדם כך תוכלו לקבל טיפול בכאבי ברכיים שיהיה יעיל וקל, תבטיחו המנעות מכניסה למצבים של הדרדרות, ותוכלו לפתור את הדברים בשלבים המוקדים ולעיתים אף לחסוך את הצורך בהתערבות כירורגית כשזו אינה מחוייבת המציאות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here