הקסם שבשוקולד

לשוקולד יש קסם מיוחד. הרבה מדענים ושפים מנסים להבין מה העניין אבל לדעתי זה תמיד ישאר בגדר מיסתורין. כי איך זה יכול להיות שיש משהו שפשוט כולם אוהבים. בהאהבה אליו לא פוסחת על אף אחד. נכון, ילדים מאוד אוהבים שוקולד אבל הם אוהבים מתוקים באופן כללי. לעומת זאת, גם מבוגרים בבגרותם לא יכולים בשום אופן להפסיק לאכול שוקולד. אם כן, כאשר אתם חושבים לעשות פעילות משפחתית, מפגש זוגי מקורי או הפעלה ליום הולדת או בר מצווה, כדאי מאוד שתשקלו ללכת על סדנת שוקולד שיכולה בהחלט להתאים לכולם. כדי לעזור לכם להחליט, גלה לכם מה באמת עושים בסדנת שוקולד.

הכרת השוקולד

בתחילת הסדנה עושים היכרות עם מקורות השוקולד. זה אומר שלומדים גם על ההיסטוריה שלו – באיזו ארץ הוא הופק לראשונה, מתי הגיע לארץ וכמה גלונים של שוקולד צורכים הישראלים בכל שנה (רמז: מדובר בלא מעט), לאחר מכן לומדים ממה הוא מורכב וכיצד אפשר לשלב אותו הן במאכלים מתוקים כצפוי אבל גם במאכלים שלא מיועדים בהכרח להיות קינוחים. לאחר ההקדמה הארוכה הזו אפשר כבר באמת לגשת לדבר האמיתי שזה הכנת מוצרים שונים משוקולד.

להרגיש אותו בידיים

הסדנאות השונות מציעות דברים שונים שניתן לעשות עם שוקולד בסדנה המיועדת לאנשים ללא ניסיון קודם וגם לאנשים שלא בהכרח מבלים הרבה שעות במטבח כל שבוע. מקובל ליצוק שוקולד לבן או רגיל לתבניות, לאחר מכן עושים את הפרלינים שהם החלק שנחשב למהנה במיוחד. ניתן להכין פרלינים עם שלל מילויים מפתיעים. אם אתם בקטע של שילוב אוכל בריא עם שוקולד, אתם יכולים לעשות פרלינים ממולאים בפירות כמו תפוזים, אגסים, תותים ופירות יער. אם אתם אוהבים מתוק מאוד אז אתם יכולים ללכת על שקדים ואגוזים, מרשמלו וקרמל. בכל מקרה, אם יש לכם מנחה טוב לסדנה, הוא ידאג שתהיה גם דינמיקה בין המשתתפים השונים ולא רק בין כל משתתף לשוקולד שלו. פעמים רבות, אם מדובר בקבוצה של בני משפחה או חברים, כל אחד מכין פרלין למישהו אחר, משהו שהאחר אוהב במיוחד, וכך יש אלמנט של גיבוש וגם של שיתוף פעולה. בשוקולד יש משהו שיכול לחבר בין עולמות שונים. לכן, אם מדובר למשל בכיתה בבית ספר או בעובדי משרד, מומלץ מאוד לגבש אותם דרך סדנת שוקולד מכיוון שזהו מכנה משותף נמוך ביותר שכאמור אף אחד לא יכול לסרב לו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here