גירושין בהסכמה
קרדיט: canva

זוגות רבים מתמודדים עם משברים מסיבות כאלה ואחרות במהלך הנישואים שלהם, ולעיתים עומדים בפני ההתלבטות בכל הנוגע להמשך חייהם יחדיו. כ- 40% מהזוגות הנשואים בפעם הראשונה מתגרשים על פי סקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וכאשר מדובר על נישואים שניים המספרים עולים ומגיעים לכ- 60%. עם זאת, הליך גירושין הוא לאו דווקא צריך להיות הליך ארוך ומפרך, יקר ומייגע אשר ידרוש מהזוג לשהות שעות ארוכות בבית המשפט, אלא כאשר שני בני הזוג הגיעו להסכמות כי הם מעוניינים להתגרש ומוכנים להתפשר ולוותר על מנת לא להרוס את התא המשפחתי, על אחת כמה וכמה כאשר ישנם ילדים משותפים, התהליך יוכל להיגמר במהרה.

להגיע להסכם גירושין

על מנת להקל על העומס בבתי המשפט לענייני משפחה ואת תהליך הגירושין ככלל, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על גירושין בהסכמה, המדינה חוקקה בשנת 2016 את חוק הגישור, אשר קובע כי לפני הגשת תביעת גירושין, על בני הזוג להגיש בקשה ליישוב סכסוך ולהגיע לפחות ל-4 פגישות גישור, בהן בני הזוג ינסו להגיע להסכמות ראשוניות ולנסח טיוטת הסכם גירושין ראשונית. מחקרים הוכיחו כי פגישות גישור מסייעות לקצר את תהליכי הגירושין באופן ניכר ומסייעות להגיע להסכמות ופשרות אף יותר מדיונים והחלטות שופטים בבית המשפט לענייני משפחה, ובעקבותיהם נחקק החוק. יחד עם זאת, ניתן להגיע בליווי עורך דין לפגישות הגישור כבר מהפגישה השנייה, על מנת לקבל ייצוג וסיוע במהלך ההליך ובמהלך ניסוח הסכם הגירושין.

להתייעץ עם המומחים בתחום

בסופו של יום, הסכם גירושין הוא ללא ספק הדרך האידיאלית לניהול הליך הגירושין, משום שתיקים המתנהלים בבתי המשפט ומתבססים על החלטות שופטים בלבד עלולים להיגרר שנים ארוכות ולהוות מעמסה כלכלית ורגשית, הן לבני הזוג והן לילדים המשותפים. לכן, על מנת להתמודד עם הקושי בהליך הגירושין חשוב לפנות אל עורך דין משפחה מיומן ומנוסה אשר ליווה אלפי תיקי גירושין על הצד הטוב ביותר. יתר על כן, חשוב להקפיד לבחור בעורך דין אשר אתם חשים עימו בנוח, ויתנהל איתכם בסבלנות, הכלה והבנה, כמו גם בשקיפות מלאה. עורכת הדין אלינור ליבוביץ' היא עורכת דין המתמחה בדיני משפחה וגירושין, אשר ליוותה אלפי משפחות בתהליכי גירושין על הצד הטוב ביותר, תוך הקפדה על זמינות, שקיפות, מקצועיות, הבנה והכלה. אם גם אתם מעוניינים להתחיל הליך גירושין וזקוקים לייעוץ משפטי מקצועי, משרד עורכי הדין אלינור ליבוביץ' ישמר לעמוד לשירותכם. לפרטים נוספים חייגו למספר 03-6969916.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here