קרדיט Canva

מי מאתנו לא מכיר את הסיטואציה בה הוא נמצא באמצע מלאכה בין אם בביתו או בבית העסק שלו, ולפתע בלי התרעה מוקדמת ישנה הפסקת חשמל. הדרך המהירה הראשונית לבדוק מדוע יש הפסקת חשמל היא לגשת אל ארון החשמל, כשרוב המקרים אנחנו פותחים את ארון החשמל לגלות שהכפתור הראשי נפל או אחד מן הכפתורים. עניין  שנגרם משום קצר חשמלי של מכשיר חשמלי כלשהו. מה עניין זה למאמר שלנו? האם שמעתם על בדיקה תרמוגרפית לבית העסק? אם לא כדאי לכם להמשיך ולקרוא מאמר זה ועל כך נרחיב המשך המאמר. את המושג של מזנק כיבוי מכירים יותר בשם זרנוק מים שמטרתו הוא לפעול במהירות האפשרית בכדי לכבות שרפות בצורה יעילה ובטוחה. אילו סוגים של מזנקי כיבוי קיימים וכיצד תדעו להתאים את סוג המזנק לבית העסק שלכם גם על כך נרחיב בהמשך מאמר זה.

כיצד לפעול נכון ומבעוד מועד

כאשר אתם מעוניינים לפתוח בית עסק, אתם חייבים גם לאבטח את בית העסק שלכם בכל צורה בה ניתן. הדרכים הן מגוונות ומתאימות לכל בית עסק על פי אפיוניו השונים. כך למשל כאר רוצים להתאים את מערכת כיבוי האש הנכונה לבית העסק רצוי להבין מה מכיל בית העסק ועם אילו חומרי גלם מתעסקים בבית העסק המסוים. אך יתרה מזאת חשוב מאד גם לערוך בדיקות בטיחות מבעוד מועד במיוחד כאשר מדובר על מקומות של כך הוא הדבר כאשר בעסקים בין אם גדולים ובין אם קטנים שכמות רמת הצריכה של החשמל במעונם מגיעה עד ל- 63 אמפר. במה דברים אמורים הינה:

  • מזנק כיבוי אש– אחת הדרכים בהם ניתן לאבטח מקום אשר ברגע האמת ניתן יהיה להשתמש בבטחה וביעלות לכיבוי שריפות היא באמצעות אותו מזנק לכיבוי אש הידוע גם בכינויו כצינור כיבוי אש. השימוש בצינור זה הינו ברוב המקרים צינור רחב המתאים לפעולה רחבה של כיבוי אש אם באמצעות סילון מים או באמצעות קצף המופעל בלחץ רב אל עבר מוקד הבעירה. השאלה איזה מזנק כדאי להתקין בסביבת העסק שלכם כרוכה במספר שאלות שעליהן יש לשים את הדעת בעת התקנת מזנק זה. זאת משום שיש מקרם בהם מתאים לשימוש התזת מים ויש מקרים בהם התזת קצף היא הפעולה הנכונה יותר למקום בו אתם מצויים
  • בדיקה תרמוגרפית- בדיקה זו מחויבת כאמור לכל בעלי העסקים אשר צריכת החשמל בבית העסק שלהם מגיעה עד- 63 אמפר. מדובר על מצלמה מיוחדת הפועלת באמצעות צילום טרמי המגלה רמת חום הקיימת במקומות שונים בלוח החשמל של בית העסק שלכם. כאשר מזהה המצלמה את אותה התחממות, מעיד הדבר על עומס חשמל הקיים באותו אזור. כאשר מאתרים מקומות בהם יש עומס חשמלי, ניתן למנוע את אותם קצרים שעלולים לגרום גם להתלקחות אש וכשלים נוספים בהתחממות חשמלית. הדרישה לבדיקה זו תגיע מחברות הביטוח שלכם ומכל גורם שירצה לוודא כי אכן אתם עומדים בתקנות המאבטחות את בית העסק שלכם

סיכום דבר

אין דבר יותר נכון מאשר להקדים תרופה למכה. כך הוא העניין במיוחד כאשר מדובר בעניין של שריפות. הן פשוט פורצות ללא התראה מוקדמת, אלא אם כן ידעתם לאבטח את מקום העסק שלכם מבעוד מועד. הדרך לעשות זאת היא קודם כל להיות מודעים לכל הדרישות הקיימות לבית העסק שלכם. כך הוא העניין עם כל בית עסק אשר רמת צריכת החשמל מגיעה ל-63 אמפר ויותר.  הבדיקה מאתר באמצעות מצלמה תרמית מיוחדת המגלה את אותם עומסים הקיימים בבית העסק שלכם ובכך מתריעה על כשלים מבעוד מועד. כמו הצבת מזנק כיבוי יכולה להתאים למקומות בהם יש מקום לשימוש בעת הצורך למוקדי שריפה הדורשים כמות רבה של מים, אך יחד עם זאת חשוב לדעת כי ישנם סוגים של מזנקים הניתנים לשימוש ועל כן צריך לקחת בשכלול את הצרכים המיוחדים הנועדים לכל מקום. לשם כך חברת שלהבת כיבוי אש מזמינה אתכם לליווי וסיוע עד למתן כל האישורים להם אתם זקוקים לפתיחת העסק שלכם. חברת שלהבת קיימת- 30 שנים במתן שירותים בתחום כיבוי אש. מוזמנים להיכנס אל אתר החברה וליצור קשר עם צוות המומחים שישמח לסייע לכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here