קרדיט canva

כשמחפשים בית אבות הוד השרון, רעננה, כפר סבא וערים נוספות בכל רחבי הארץ מציעות מספר רב של מקומות מתאימים. העלות של בית אבות עלולה להיות גבוהה מאוד, והמשפחות מבקשות באופן טבעי עזרה. המדינה מושיטה סיוע כספי, על בסיס קריטריונים שונים – וכשהאזרח הוותיק עומד בקריטריונים הוא מקבל "קוד" שמהווה למעשה התחייבות למימון, חלקי או מלא, מצד המדינה.

שלב ראשון: ועדה רפואית

הקריטריון הראשון לקבלת קוד משרד הריאות עבור בתי אבות בדרום, בצפון או במרכז – הקוד תקף באופן טבעי בכל מקום בישראל – הוא רפואי: רק מי שמוגדר ע"י ועדה רפואית ייעודית של משרד הבריאות כ"סיעודי" או כ"תשוש נפש" זכאי לקוד.

הוועדה הרפואית מבקשת שורת מסמכים רלוונטיים: טופס ריכוז כל המידע הרפואי שנחתם ע"י אחות או רופאה, סיכומי מחלה, חוות דעת של מומחים וכן מכתב אותו מכין פסיכוגריאטר או עובד סוציאלי. אם ועדה זו ממליצה על מתן קוד, ניתן לעבור לשלב הבא והוא ועדה כספית.

שלב שני: ועדה כספית

הוועדה הכספית בוחנת את מצבו הכלכלי של האזרח הוותיק שמבקש לעבור לבית אבות, וכן את מצבם הכלכלי של כל ילדיו הבגירים. חשוב להדגיש כי אי שיתוף פעולה מצד אחד הילדים עלול למנוע את קבלת הקוד, גם אם שאר הילדים מסכימים להשתתף במימון השהות – פרט למקרים שבהם ילד לא חי בארץ או שהוא מספק תצהיר חתום ע"י עו"ד שאין לו כל קשר לאותו הורה.

בהתאם ליכולות הכלכליות, נקבע גובה ההשתתפות של המדינה במימון בית האבות – והאזרח הוותיק וילדיו מתחייבים לשלם את שאר העלות של בית האבות.

משך התהליך

חשוב להדגיש כי התהליך מול משרד הבריאות אורך מספר חודשים. קבלת סיוע ממומחים בתחום מונעת טעויות ועיכובים שלא לצורך, ובנוסף ישנם בתי אבות בדרום, בצפון ובמרכז שמוכנים לקבל הסדר זמני עד להסדרת הקוד. למידע נוסף לגבי קוד משרד הבריאות, האפשרויות השונות של בית אבות הוד השרון ונושאים נוספים הקשורים לטיפול באוכלוסייה המבוגרת כדאי להיכנס לאתר "ברטה – ייעוץ והכוונה לבתי אבות".

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here