קרדיט Canva

בעיות ראייה ועיניים אינם מסתכמות רק בהתאמת משקפיים לקצרי ראייה או לקריאה, אלא עלולות להיות חמורות יותר ולפגוע בראייה. אם אתם מרגישים שאתם מתחילים לראות מטושטש או שקיבלתם סימנים לכך שטווח הראייה שלכם מצטמצם ויש כנראה דברים שאינם נכנסים לשדה הראייה שלכם, כדאי מאוד ללכת לבדיקה אצל אופטומטריסט מוסמך שיכול לבדוק מה הבעיה וכיצד לטפל בה מעתה. רופאי עיניים מכירים כמה מחלות עיניים שמשפיעות על הראייה והפכו נפוצות יותר ואחת מהן היא קרטוקונוס. זוהי בעיה תורשתית שפוגעת בעיקר בצעירים כשהעים הופכת בהדרגה לקונוס ומשנה את צורת הראייה למעוותת. הקרנית הופכת דקה יותר ומקבלת צורה חרוטית ובכך פוגעת בשבירת קרני האור שנכנסים לקרנית ומעבירים את התמונה. כך רואים פחות ופחות והמחלה מחמירה בהדרגה. עם זאת, אפשר להאט את הקצב שלה ובמקרים מסוימים לבלום אותה על ידי טיפול בקרטוקונוס אצל מי שמוסמך לכך. חשוב לאבחן אותה מוקדם משום שיש כמה דרכים לטפל במחלה ואחת מהן היא ניתוח. לפני כן משתמשים בעדשות מגע ובאמצעים נוספים לטפל בתופעות שנגרמות ממנה. אופטיקה אנדי מציעה לכם לעבור בדיקת ראייה ומיפוי ממחושב של הקרנית כדי לאבחן את המחלה כמה שיותר מוקדם.

יש פתרון למבוגרים שלא מצליחים לקרוא

רבים לא מבינים למה הם מתקשים לקרוא בגיל כמו 40 ומשהו למרות שמעולם לא היה להם צורך במשקפיים. אחרים שמרכיבים משקפי ראייה לקוצר ראייה מגלים שגם הם לא צריכים כעת את המשקפיים לקריאה אלא רק לראייה מרחוק וזה חדש להם. לכל אלה משותף השינוי המוכר שעבור על מבוגרים שמתחילים להזדקק למשקפי קריאה מקרוב ואצל אחרים יש פשוט צורך בהחלפת המשקפיים הרגילים למשקפי מולטיפוקל משום שכעת המיקוד משתנה אצלם לטווחים שונים. למי שפחות נוח להרכיב משקפיים והתרגל כל החיים לעדשות, יש גם עדשות מגע מולטיפוקל שיכולות להתאים ולהפוך את המעבר הזה לנוח ביותר.

ילדים צריכים מעקב ראייה

ילדים עוברים בדיקות ראיה קבועות בבית הספר אבל בכל מקרה חשוב לבדוק אצלם את הראייה מדי כמה זמן במיוחד אם יש במשפחה כמה מרכיבי משקפיים. אם אתם רואים אצלם סימניך לכך שהם זקוקים לעזרה, חשוב להביא אותם לאופטומטריסט מורשה לצורך בדיקת ראיה לילדים שתוודא שהם בסדר והם זקוקים רק למשקפיים רגילים ולא למשהו מורכב יותר. ככל שבודקים ראייה מוקדם יותר אצל מי שזקוק למשקפיים ומעדכנים את המספר בקביעות, אפשר גם לעזור לילד כזה לא להישאר מאחור גם בלימודים. אופטיקה אנדי מציעה בדיקות ראייה של אופטומטריסט מוסמך לכל אחד, ובמיוחד לילדים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here