כל גמילה מתחילה ברצון לחזור לחיים
קרדיט: CANVA

אמנם, בשנים האחרונות חלה ללא כל ספק, עליה משמעותית, במודעות של הציבור הרחב למחלות נפש כאלו ואחרות. דווקא במדינה כמו ישראל, בה לצערנו, יש לא מעט מתמודדים עם תופעות של פוסט טראומה וחרדה, בשל נסיבות החיים הלא פשוטות שלנו כאן, הרי שהעליה במודעות היא רק מתבקשת. אבל, באותה הנשימה, זה לא אומר כי תמיד קל להבחין בכך שקרוב משפחה או חבר טוב נמצא במצוקה. מתי אנחנו יכולים להבחין בין חרדה הדורשת טיפול בחרדה חברתית לעומת העדפה אישית של אדם מסוים, להימנע מאירועים חברתיים גדולים? האמת היא כי המפתח לזיהוי מתמודדי נפש היא הניסיון לענות לשאלה: האם איכות החיים של האדם נפגעת כתוצאה מהופעה של רגשות יוצאי דופן? בין אם של דיכאון וחרדה ובין אם של אופוריה כמעט מנותקת מהמציאות? אם התשובה היא כן ואם יש בכם ספק, זה הזמן לפנות לאבחון מסודר.

למה חשוב לפנות לאנשי מקצוע מנוסים

ישראלים אוהבים להשמיע את דעתם גם אם אין להם ממש מושג על מה הם מדברים, כולנו מכירים את התופעה הזו. אלו יכולות להיות השכנות מהבניין המטיפות לאמא צעירה איך היא צריכה להלביש את הילד שלה וזה יכול להיות אדם זר ברחוב עימו אנחנו מתייעצים לרגע קצר. על פניו, הרי שכל אחד יכול להחזיק בדעתו, כל עוד היא לא פוגעת באף אחד. הבעיה בנוגע לזיהוי מחלות נפש היא שככל שנאחר לזהות אותן, כך הן עלולות להפוך לסיכון ממשי עבור המטופל. לכן, בין אם אתם מחפשים מענה במערך של בריאות הנפש תל אביב או כל עיר אחרת, הרי שזה השלב הראשון להחלמה. רק אבחון מסודר יעזור לנו להבין עם מה אנחנו מתמודדים ומה הדבר הנכון לעשות כעת. יש מקרים בהם נדע לאבחן מחלה יחידה ויש אירועים של תחלואה כפולה, כלומר, מקרים בהם המטופל מתמודד עם שתי מחלות שונות. בכל פעם, אנחנו צריכים להבין עם מה אנחנו מתמודדים כדי להעניק למטופל את הפיתרון האולטימטיבי.

אנחנו נשמח לענות לשאלות שלכם

קבוצת 'רוח ים', הקימה את בית המאזן 'סניטי', כדי ליצור מעטפת טיפולית עבור מי שאמורים לעבור לאשפוז פסיכיאטרי ומחפשים חלופה אחרת. אנחנו עושים הכל כדי להצליח לספק למטופלים שלנו מרחב בטוח ונעים, כזה שיאפשר שינוי אמיתי וצמיחה מתוך הקושי. אם יש לכם שאלה ואם אתם רוצים להכיר אותנו טוב יותר, הנציגים שלנו כבר ממתינים לכם על הקו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here