קרדיט - Canva

כשמסתכלים על ההיצע של אוכל לחיות מחמד בחנויות , לעתים קרובות אפשר להתבלבל מכמה רחב המבחר על המדפים.  במאמר זה החלטנו לשתף אתכם בכמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם לבחור נכון מזון חיות מחמד שלכם!

גורם חשוב הוא הרכב

לא משנה מה הכלב שלכם אוכל, בין אם זה מזון יבש או שימורים, חשוב מאוד לבחור אוכל לחיות מקצועי (המכונה גם פרימיום וסופרפרימיום). מזון כזה ניתן לרכוש בבתי מרקחת וטרינרים ובמרפאות, כמו גם בחנויות לחיות מחמד. בחנויות רגילות יש בדרך כלל מזון ברמה הכלכלית, שהוא נחות באיכותו ואינו מסוגל לספק לבעל החיים את כל אבות המזון הדרושים.

בעת בחירת מזון, שימו לב להרכבו. עבור כלבים וחתולים כאחד, המרכיבים החשובים ביותר הם חלבונים מן החי. המרכיבים בהרכב מסומנים תמיד לפי סדר הקטנת חלק המסה שלהם במוצר. לכן, אם אתם רוצים שחיית המחמד שלכם תקבל יותר בשר, אז בחרו במזון שבו הוא מופיע ראשון (ולא דגנים, קטניות, תפוחי אדמה ומוצרים נוספים).

חשוב להבין איזה סוג בשר כלול במזון. לכלבים ולחתולים יש לרוב אלרגיות לבשרים מסוימים. אם האריזה מציינת שהמזון מכיל חלבונים ממקור מן החי, אזי נותרה לנו תעלומה באיזה סוג בשר השתמשו, בין אם זה עוף, הודו וכו'.

הטעם הוא גם חשוב

לפעמים נדמה שהטעם של אוכל לחיות הוא רק עניין של הטעם של חיית המחמד שלכם. אבל זה לא נכון בכלל. כאמור, בעלי חיים אלרגיים לבשר ממוצא כזה או אחר. בנוסף, כל כלב, מבשרים מסוימים, מייצר את רמת ה-pH שלו בקיבה. לדוגמה, אם הלוע והכפות של הכלב נצבעים מאכילת מזון טלה, ייתכן שרמת ה-pH בקיבה משתנה. במקרה זה, יש צורך לעבור לאוכל עם בשר אחר. היבט זה הוא מאוד אינדיבידואלי. לכלב אחר עשויה להיות תגובה דומה מעוף. מסיבה זו, מומלץ לכלבים מזון המכיל בשר דג ים לבן.

המינון הוא גם חשוב

על מנת שהחיה לא תעלה במשקל עודף, אך תקבל במקביל כמות מספקת של חומרים מזינים, חשוב מאוד לעמוד בצריכה היומית המומלצת של מזון מסוים. גם מזון לכלבים וגם לחתולים שונים מאוד, כך שאין נוסחה אחת. תמיד ישנה טבלה על אריזת המזון המציגה את כמות המזון היומית, תוך התחשבות במשקל, גיל ומבנה גוף.

תוכלו לרכוש אוכל לחיות בחברת אלאתחאד לאחסון ושיווק תערובת בע"מ, החברה קיימת בשוק ישראלי משנת 2014 ומתמחה ביצור ושיווק תערובות ומזון לחיות שונות. אנשי הצוות יעזרו לכם לבחור את המוצר שמתאים ביותר לצרכים שלכם.

ניתן ליצור קשר עם החברה בטלפון 0544677714.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here