קרדיט unicloud.co.il

ניהול זהויות אינו מושג שלקוח מתחום הפסיכולוגיה, אלא מהתחום הארגוני עסקי, כאשר הוא בעיקר פונה לעסקים בסדר גודל בינוני ומעלה. בארגונים מסוג זה לא פשוט לעקוב אחר סטטוס של עובדים, ספקים ולקוחות, כך שנדרשת מערכת חכמה שמצריכה מינימום התעסקות לצד מקסימום אפקטיביות, וכאן מערכת ניהול זהויות נכנסת לתמונה, כאשר היא בעיקר תומכת ב 2 אפיקים משלימים: ניהול משאבי כ"א ואבטחת מידע.

מה הופך מערכת ניהול זהויות לשגשג?

טרם נצלול פנימה, נסביר שעל מנת שמערכת ניהול זהויות תפעל באופן אידיאלי, עליה לעמוד במספר קריטריונים: עליה להיות מותאמת לצרכים הייחודיים של כל עסק, לדעת להשתלב עם מגוון מערכות ואפליקציות משלימות וכמובן שהיא נדרשת לנהל סיסמאות ולאפשר הזדהות אחידה, ולו נוכח התקפות סייבר שמעלות הילוך ומשתכללות מיום ליום, לא מעט "בזכות" בינה מלאכותית.

צורך מהותי

יש להבין שכל עובד נעזר בשלל תוכנות שמצריכות הירשמות, שעסק אחד מעסיק אינספור עובדים שמחזיקים בהרשאות גישה בעלי דרגות שונות, שעובדים נוטים להתחלף, שההתנהלות מול לקוחות חייבת להיות חלקה ומדויקת, שכל ניסיון לשחזר או להיזכר בסיסמה פוגעת ביעילות השוטפת של יום העבודה, ואף כמובן שחיוני להפנים שכאשר הלקוחות מעסיקים את הצוות הטכני (רק כיוון שאינם מצליחים להשלים משימה שדורשת הזנת סיסמה), הרי שללא ספק מדובר בבעיית התייעלות חמורה.

מכאן שאם נעבור על סך התרחישים שאינספור עסקים חווים ביום עבודה סטנדרטי, מהר מאוד מתבהר עד כמה חשוב להיעזר במערכת ניהול זהויות שמייעלת תרחישים ומחזקת את קו ההגנה.

מחזקים את קו ההגנה

ציינו שמערכת ניהול זהויות בין היתר מחזקת את קו ההגנה, ופה נעצור להסביר כיצד. סקרנים? לא מעט בזכות שתי פעולות חיוניות:

הוצאת הסיסמה מהשוואה (MFA) ומעבר להזדהות אחודה. שנרחיב? ובכן הרעיון של מאחורי הוצאת הסיסמה מהמשוואה הוא להיעזר בהזדהות שמושתתת על פרמטרים יותר מורכבים, ממש כגון הזדהות ביומטרית. באשר לרעיון של הזדהות אחודה, הוא פשוט גאוני. מונעים את הצורך להזדהות מחדש מול כל תוכנה ואפליקציה, כך שיום העבודה עובר בצורה חלקה.

אימות כפול ועוד

עתה לאחר שהתחלנו להבין מהי מערכת ניהול זהויות, נעצור לחדד שהיא כוללת מגוון אלמנטים נוספים. לצורך הדוגמה נציין שהיא נעזרת באימות כפול, מאפשרת אינספור אינטגרציות ואף ניתן לעדכן אותה בזמן אמת, מבלי לפגוע בשגרת העבודה.

אוטומציה מלאה

לסיכום נציין שבין אם זקוקים למערכת ניהול זהויות עבור העובדים או הלקוחות, מערכת ניהול זהויות אידיאלית עבור סביבות עבודה היברידיות ועבור ניהול אוטומציה בענן. באמצעות המערכת הכה מתוחכמת זוכים ליהנות מאוטומציה מלאה שמקלה, מאבטחת ומורידה מסדר היום שלל משימות.

אז אם מחפשים טכנולוגיה שתקפיץ את העסק שלכם, שתימנע בזבוז זמן, שתאפשר ראש שקט, שתגן על הלקוחות שלכם ושתאפשר להתנהל מולכם בצורה חלקה ובטוחה, אתם כבר יודעים מה נדרש לעשות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here