קרקע נקייה מזיהומים – לחיים בריאים

זיהום קרקע שאינו מטופל עלול להיות מפגע חמור. ההשפעות השליליות של זיהום קרקע עשויות לגרום בין השאר לתחלואה, פגיעה בבתי גידול ובמערכות אקולוגיות, ואף פגיעה בגידולים חקלאיים. חומרת הנזקים והעובדה שמזהמים עלולים להישאר במשך שנים רבות בקרקע, מחייבת נקיטת צעדים מתאימים. כמשתמע מכך, הוחמרה הרגולציה בנושא זה בשנים האחרונות. למידע נוסף על אופן הטיפול במזהמים ניתן לפנות אל חברת EOS שירותי התייעלות סביבתית.

איך למנוע משפכים מסוכנים לפגוע בסביבה?

נקודת תורפה מרכזית הדורשת מציאת מענה טיפולי מתאים הינה שפכים. בעלי עסקים ומפעלים בהם נוצרים שפכים תהליכיים נדרשים לוודא כי לא נגרמים תהליכי זיהום של מערכת ההולכה והטיפול בשפכים, עקב הזרמת חומרים מזהמים בריכוזים גבוהים לשפכים. השלב הראשון בתהליך המניעה והזיהוי הוא ביצוע סקר שפכים. מטרתו של סקר השפכים היא איור וזיהוי המפגעים הנמצאים במקום בו מתקיימת פעילות המשפיעה על כמות וסוג המזהמים הנפלטים לנקודות השפכים השונות. הסקר כולל בדיקה יסודית של התהליכים יצרני שפכים, ביצוע דיגום שפכים במרה הצורך, בחינה מדוקדקת של המתקנים שבהם מטופלים השפכים (למשל מפרידי שומן) – ועל בסיס כל הנתונים מתן המלצות לביצוע, כולל ליווי יישומן בשטח.

להקדים תרופה למכה

פעולה נוספת שנדרשת לעתים, במסגרת השאיפה להבטיח קרקע נטולת זיהומים וסיכונים, היא ביצוע סקר היסטורי. מטרת סקר זה היא לבחון האם ניתן להקים פרויקט (בניין מגורים, מפעל, שטח מסחרי וכו') על שטח מסוים, ובחינת רמת הזיהום הקיימת בקרקע, במידה וישנה. הבחינה המדוקדקת של תהליכי העבר ושל המצב בהווה כוללת סקירה של האזור, מיפוי של אזורי תפעול ואחסון חומרים מסוכנים בעבר, מעבר יסודי תצלומי אוויר היסטוריים, ואיסוף המידע הרלוונטי בנוגע לפעילויות שונות בשטח ובסביבתו – ובפרט לגבי החומרים שנעשה בהם שימוש, איתור דליפות אפשריות ועוד. אם הממצאים מעלים חשש לזיהום, תגובש תכנית לדיגום הקרקע בדרך למציאת פתרון יעיל.

תכנון מקיף שלוקח בחשבון גם את הסביבה

בנוסף לדליפות שפכים וחומרים מסוכנים, ישנם גורמים נוספים שעלולים להוביל לזיהום הקרקע. מוסדות התכנון מחייבים היערכות מקיפה המתייחסת גם לנושא האקולוגי. זאת כחלק מהדרישות בדרך לאישור פרויקטים חדשים. תכנון סביבתי כולל מסייע בשמירה על הטבע (למשל באמצעות צמצום פגיעה בשטחים פתוחים), על הנוף ועל הקרקע. תכנון סביבתי מתאים מעודד ניצול יעיל במיוחד של המשאבים השונים.

ייעוץ מקצועי מתוך אכפתיות

כשמחפשים יועץ איכות הסביבה הפרמטרים העיקריים לבחירה מושכלת הם בקיאות ספציפית ואכפתיות אמיתית. חברת EOS שירותי התייעלות סביבתית מספקת את כל השירותים הנ"ל, ואחרים, מתוך מחויבות מלאה הן ללקוחות והן לסביבה, ועל בסיס מקצועיות ולמידה מתמדת בכל הנושאים הרלוונטיים. כדי להיעזר במומחים המובילים מוזמנים להתקשר לטל' 052-4506622.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here